|
|
|
|---|---|
|
Hej jag ska göra mig av med min E34a 525 '88. Jag köpte den för 13.000:- Min fråga är vad man tjänar mest på, att sälja den hel eller i delar? Finns det någon som har erfarenhet om detta? Tack på förhand | |
|
Vad du får för bilen hel resp. i delar beror helt på skicket, resp. hur mycket jobb du är beredd att lägga ner på demontering och att skika grejor. Rent allmänt står gamla E34 väldigt lågt i kurs, både som körklara bilar, 'renoveringsobjekt' och i delar - det finns helt enkelt väldigt gott om dessa bilar, och priset styrs ju av tillgång och efterfrågan. Att sälja i delar kan med lite tur inbringa mer pengar, men innebär en del arbete plus att det kan ta ett tag innan du fått sålt det som är säljbart. Dessutom står du där med resterna, som du på något sätt måste göra dig av med. Jag skulle nog råda dig att sälja bilen hel, som renoverings- eller reservdelsobjekt om den inte är besiktigad och körbar. Att få igen dina 13.000 är nog inte mycket att hoppas på, tyvärr. Hur mycket du får ut beror som sagt på i vilket skick grejorna är, och vilket utförande. Sådant som skinninredning, lättmetallhjul och sportratt är lättsålt, medan sliten tyginredning, plåthjul och standardratt i princip är värt noll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.