|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en beggad z4 3.0i men undrar över servicekostnaderna. Som jag förstår det så är det följande serviceschema som gäller: oljeservice-->Insp I-->oljeservice-->Insp II och sedan börjar det om igen. Är det serviceintervallet "2500 liter bensin" som gäller för denna bil och hur mycket (på ett ungefär) kostar resp. service hos aukt. resp. icke-aukt. verkstad? Tacksam för svar. Mvh dlm | |
|
Du har rätt med serviceschemat. Jag har en 2,5i som genomgick inspektion 1 inför avställning i höstas. Gick på ca 2000:- om jag inte minns fel. Utöver detta skall bromsvätskan bytas/kontrolleras ett visst intervall, oberoende av de vanliga servicetillfällena. Detta innebär alltså hypotetiskt att du 200 mil efter oljebyte kan få meddelande om att konrollera bromsvätskan! Ägandekostnaderna för Z4 är inte höga, möjligen försäkring undantaget (ca 9000/år för mig). Lycka till med bilköpet! |
|
|
Tackar! Låter bra att den är hyfsat billig att äga. Någon som har mer uppgifter om servicekostnaderna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.