|
|
|
|---|---|
|
om skinnklädseln är sliten, går den att färga eller något som gör den fin igen? eller o de är hål går de göra åt de något? mvh micke | |
|
Det går att måla om skinnet. Huruvida det är något man som "amatör" ska göra låter jag vara osagt. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
när du säger måla om skinnet, går de måla till svart från grå? eller är de lättare om man målar de till samma färg? har du någon tips vars man kan köpa färg? mvh micke |
|
|
jag skickar en bild på skinnet där de är slitet kanske ni kan hjälpa mig, hur jag ska gå tillväga länk till bild: Länk mvh micke |
|
|
Hej ! tips kan vara att köpa skinnbehandling på ett möbelvaruhus. finns olika färger att stryka på den gamla. gjorde det med mitt slitna säte till caddyn. som är vitt. resultatet blev jäkligt bra. enkelt var det också. finns färdiga satser för detta ändamål. good luck !!! Balder som gillar power |
|
|
när du använde detta medel, tog du över hela sätet? eller bara dära vart de var slitet? mvh micke |
|
|
köp ett medel för att rengöra samt smörja in skinnet. (alla lädersäten i bilen). Detta bör göras ett par ggr/år. Om detta inte räcker så går det att köpa färg, jag köppte svart + grå och blandade till rätt nyans. samt köra en bahandling efter färgning. Dessa saker finns på tex. mio möbler. kolla denna länk. Länk |
|
|
Hei Se på www.leathermaster.no Hvis du klipper av en prøve av skinnet på stolen (under stolen) og sender til dei så blander dei til farge som du bruker på stolen.Fargen blir levert i sett med instruksjon om hvordan du utfører jobben. |
|
|
Som svar på din fråga, så strök jag hela sätet med gott resultat. är samtidigt en behandling för skinnet. Balder som gillar power |
|
| Här färgar jag en sliten skinnklädsel Länk | |
|
Prata med "bilfabrikörn" M635 forever, han har hittat en dunderkur, se hans blogg t ex. Mvh Asken |
|
|
Att måla skinnet är hyfsat enkelt. Ganska dyrt och tidsödande om man skall rengöra ordentligt innan för att få ett bra bestående resultat. Är det till din e34 så tror jag nästan det är enklare och billigare att bara köpa en svart inredning, säkert någon som vill köpa din gråa också. Länk Länk Länk Länk Det du ser på bilderna är gjort med vattenbaserad skinnfärg, skall göra samma sak med min nyinköpta e34 touring med vitt sportskinn (ser ut som förebilderna + riiiiktigt smutsigt). -Phil |
|
|
okej, men såg inte lika illa som på svart skinn,då man ser varje liten spricka men slitet var de. och jävla vad bra blev de. vars köpte du skinnfärgen? ;) mvh micke |
|
|
Den skinnfärgen köpte jag utomlands av en sadelmakare. Det går att köpa lite varstans, har beställt av leathermaster också till 740ns sandfärgade skinn och det blev också riktigt fint. Då så var det en lokal möbelaffär som hjälpte till med beställningen. Jag hittade ett företag som säljer skinnfärg i halmstad med hjälp av eniro. Bara att söka lite så går det faktiskt att hitta. Skall nog köpa av det lokala företaget, annars blir det till att importera färgen om det blir aldeles för dyrt. Var iväg och köpte en svart sportskinnklädsel (e34) med en god vän igår kväll med utökat skinn på dörrsdidor och mittkonsol :-) Är lite slitet det också så det blir en riktig skinnmålar "orgie" här nere i halmstad om ett tag. Tror färgen från leathermaster gick på kanske en femhundring eller lite mer för ca 1,5dl +lite klarlack. För att måla en hel klädsel så behöver du säkert kring en halvliter (det jag räknar med i alla fall för min del). Powerposta mig gärna om du inte blivit för avskräckt så kan jag ju uppdatera dig ang färgköp och tips om hur det funkat för mig osv. -Phil |
|
|
Såg precis att du frågade om hål också. Jag har sett flera produkter som är avsedda för att lägga igen hål i skinnklädslar. Vet inte hur bra det funkar. Själv har jag ett litet litet hål i mitten av mitt ryggstöd, jag planerar att ta en skinnbit och montera in den bakifrån + limma den med skinnlim på baksidan. Kommer nog funka fint. -Phil |
|
|
okej, tack för all din information. jag ska nog åka över till möbel affären hära i luleå och kolla vad dom kan erbjuda ;) vad betalade du för de skinnet? mvh micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.