|
|
|
|---|---|
|
Vart kan jag hitta en monteringsram som kan ersätta min nuvarande "stora" hu med navi och tv? Vill helt enkelt stoppa in en enkel DIN spelare istället för orginalet som sitter nu. | |
|
Kän även säga att det är en 740 -96:a om det nu har någon betydelse. |
|
|
varför ska du bytta? Noah Brown |
|
|
tita på länken Länk Noah Brown |
|
|
funker med en 4:3 ochså! Noah Brown |
|
|
Skall helt enkelt byta för att jag vill ha en bra HU för att kunna bygga bättre ljud i bilen. Sitter på jobbet o kan inte se din länk genom denna datorn, vad e det för något? |
|
|
En bil PC har din 740 DSP? Noah Brown |
|
|
Nej något sånt vill jag inte ha. Bara en monteringsram så jag kan få i en vanlig hu. Finns det inga såna till denna bil tro? |
|
| Ska man helt enkelt bli tvungen att plasta en egen? Måste väl ändå finnas nån E38 ägare som har bytt ut orginal apparaten mot en vanlig enkeldin? | |
|
hej de är ingen lätt jobb vill du ha bättre ljud så kan du få de utan att bytta skärmen (de är inte skärmen så gör att de låter kass) de är DSP steget som är 10x15watt du har 15 watt på bassen på min E38 med DSP på kopplade ur original sub bas och kopplade in ett bas låda med ett 100 watt slutsteg bliv supper bra sen bytt jag ut CD VX till ett mini PC med 100G filmer och MP3 Noah Brown |
|
|
Jag har inte DSP och jag har ingen av orginalhögtalarna kvar och jag vill inte heller ha kvar det som siter i panelen! Bas har jag en Stroker 122 och till det ett Ampire M2000.1 (2kw) Övriga högtalare är utbytt och uppgraderat även detta med separat slutsteg Att föreslå att jag ska ha kvar orginalenheten är som att sätta en nissan micra motor i en ferarri bil. Sluta nu vänligen men bestämmt att föreslå andra alternativ, det står ju klart o tydligt i första posten att jag vil ha bort orginal enheten! |
|
|
Förslag: Annonsera ut din navigatoranläggning som "E38 nav bytes mot icke nav" Då kan du dessutom behålla färddatoregenskaperna samtidigt som du får ett 1 units HU fack. Och troligen tillochmed få enheldel pengar emellan. /Andy |
|
|
Sorry Noah Brown |
|
|
Ytterligare ett förslag.... Byt ut din radiomodul till en BM24 eller helst en BM54 så får du avsevärt bättre ljud. BM54an är faktiskt en riktigt vass "HU" ljudmässigt. /Andy |
|
|
Beolink: Ditt första förslag var helt i min smak faktiskt, hade inte ens tänkt på att det faktiskt kan finnas något sådant till dessa bilar. Det är dock en liten sak som trycker mig, jag vill ju behålla allt för att kunna återställa till org den dagen jag får för mig att sälja. Får helt enkelt leta upp en sån o kolla vad dom kan gå på beg. noah: Ingen fara på taket =) |
|
|
Kolla tyska ebay, där kan du nog plocka ihop vad du behöver. Tyvärr så kostar delarna ganska mycket nya samt de flesta säljer nog / har nog sålt iväg delarna var för sig och kastat kabelstammen. Följande behövs DSP Audio Kabelstam för bilar utan nav. MID display, MID kablage, Ram för MID, AC kontroll, radio Men förkasta inte BM54 professional radiomodulen helt, den är faktiskt riktigt bra ljud i, speciellt jämfört med BM24 eller i ditt fall den riktigt gamla BM23 "Business" radion (som mer eller mindre låter riktigt riktigt dåligt) /Andy |
|
|
Korrigering: stryk DSP audio kabelstammen, den kommer du ju iallafall inte att nyttja... MID display, MID kablage samt ramen (för mid ac & radio) är det du behöver. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.