|
|
|
|---|---|
|
Dags att lägga på nya däck, har lite funderingar. Just nu sitter det Michelin Pilot SPORT PS2 på. De är lite hårda och funderar på att prova Toyo PROXES T1-R istället. Frågan är om de är för mjuka. M5an ligger ändå upp mot 2t. Dela gärna med er av era tidigare erfarenheter och sommardäcksplaner :P | |
|
jag föredrar dunlop max runflat eller utan . bra säkerhet vid höga farter och otroligt tysta däck har kört en massa andra däck men dunlop vinner klart på alla sätt och dom är inte dom dyraste eller biligaste. skulle aldrig sätta på keff däck på min m5 då livet hänger på dom.. |
|
|
Kör på Dunlop SP Sport Maxx. Riktigt bra däck till bra pengar. Lovar att du kommer bli garanterat nöjd med dem däcken. Mvh Markus |
|
| Kör själv på Dunlop sport maxx. Hyfsat bra däck. Annars tycks väl den allmänna uppfattningaen vara att Michelin PS2 är de absolut bästa och ngt som jag kommer at testa när mina är slut. | |
|
Dunlopen ska man nog se som ett alroundäck då ordet sport i benämningen inger falska förhoppningar. Jag upplever främst fästet i torrt som en besvikelse för ett "sportdäck". Annars ett helt ok däck. Bra mot spårkänslighet. |
|
| Jag hade Toyo på min bil innan och det fungerade kanon. Har Bridgestone på nu men har inte kört med dem så länge att jag kan ge en bra uppfattning av dem. | |
| Kör med Bridgestone Potenza och jag tycker att dom är bra. | |
|
Kör själv på Toyo PROXES T1-R edan ca 200 mil tillbaka. Hade mcihelin tidigare men upplever Toyona som aningen mjukare med mer grepp. Om de och hur de slits vet jag inte....än.... får väll se hur många hundra mil de håller :-) Dan Helsingborg Kör BMW M5 och Audi A4 |
|
|
Har Toyo proxes t1-r på bakdäcken nu. Tycker att de släpper lite väl lätt när man kopplar ur antispinnen. Men det kanske de skall göra.... Kan även bero på att min bakdel av bilen är mycket lättare nu med lättare effektavgassystem på.... ;) "It's furious to be fast!" |
|
|
Kör alla med 275x35R18? Någon som har provat bredare? |
|
|
Orginal fälgarna ska inte ha bredare,, då petar däcken ut och då tappar man prestanda pga det.... lagom e bäst... Dan Helsingborg Kör BMW M5 och Audi A4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.