|
|
|
|---|---|
|
Tja skall införskaffa 18" fälgar och tänkte att sänkning kanske vore bra ur estetiskt synkvinkel och givitvis någorlunda väghållning. Bilen är en E46a 318 2003 Sedan, och har orginal fjädringar och stötdämpare, går det möjligtvis att sätta in ett sänkningsats 35 fram och 15 back utan att det skadar stötdämparna, eller hjulhuset, fälgar och däck är 18" 8.0 225/40/18 Tack | |
| fungerar finfint! | |
|
Inte helt säkert att dämparna gillar att jobba i ett annat läge än dom är avsedda för. Det bästa är förstås att byta stötdämparna också, avsedda för fjädrarna. Men går gör det. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Min 323Ci är sänkt 35/15 och jag kör på 225/40-18 fram och 255/35-18 bak, och det funkar bra. Jag körde med originaldämpare ett bra tag innan jag bytte till nya, och det var inga problem.Länk BMW CS #5206 |
|
|
Christer silvén. Jo jag sökte inlägg angående sänkningsats, då såg jag bilder på din bil var därför jag bestämde mig 35/15 =) |
|
| har själv beställt 40/20 sänkning till mig 323ci som jag fortfarande väntar på | |
|
Kul att man varit en inspirationkälla. Det är en lagom sänkning om man vill behålla komforten. BMW CS #5206 |
|
|
En fråga bara, vart finns denna sänkning att få tag på? Har hittat 35/10 men inte 35/15. Fem mm är ju inte mycket men endå. Tack Marcus |
|
|
DubbleG Har inte hittat den heller, men det borde gå kunna få tag på på det. Vart hittade du 35/10 då? |
|
|
Här har jag hittat 35/10mm Länk Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
Försökte reda ut H&Rs satser själv när jag skulle köpa fjädrar. Observera att de inte har så många olika fjädrar utan återanvänder dem i olika satser (samma artikelnummer). Min bil är en coupe och har sportchassi från fabrik. Följande är vad jag kom fram till. 29484 sänker en coupe utan sportchassi 55/35, med sportchassi 30/15. 29485 sänker en coupe utan sportchassi 35/10, med sportchassi 15/+10 (höjning bak). Vet ej hur det förhåller sig med Sedan. Jag har inte kontrollräknat själv eftersom jag inte orkat kolla hur mycket sportchassit sänker (olika bud 15-20) och inte vet om Sedan är högre än Coupé. Jag går på inget sätt i god för att siffrorna ovan stämmer! |
|
|
Ok, det låter ju faktiskt rätt :) Får man fråga vilken sänkning du köpte tillslut? Sen har jag även läst här på forumet vill jag minnas om att alla e46 328Ci Har sportchassi från fabrik...? Någon som vet sanningen? Kollade min utrustningslista finns inte med där, men jag upplever den som ganska hård och så, ingen direkt komfort. Kanske är Coupen lågre/hårdare än sedan och touring? Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
Tidiga coupéer, fram till 01 tror jag, har sportchassi, och det lär sänka 15 m.m. Men jag är inte helt säker, uppgifterna går isär. Om man byter fjädrar kan det väl inte spela nån roll om man har sportchassi från början, de fjädrarna byts ju ut. Så sänker man 35/15 så blir det den sänkningen, oavsett vad man hade tidigare. Rätta mig om jag har fel? BMW CS #5206 |
|
|
Tack för snabbt och bra svar christer. Måste även säga att din blåa Ci är fin, blir riktigt snyggt med den sänkningen när fronten kommer ner till samma som baken. :) Blir faktiskt nått liknande på min inom kort :) Tack Marcus Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
Jag köpte 29484 eftersom jag faktiskt ville sänka bilen ;)) |
|
| Ok, vi kör en liten följdfråga här, vart hittar man 35/15 sänkning.? | |
|
Det var min BMW-verkstad som tog fram den, jag kan höra med honom nästa vecka. Jag bytte bara fram först, eftersom sänkningen bak redan var 15 m.m. men vid ett senare tillfälle bytte jag bak också, eftersom jag hade fjädrarna liggande. DubbleG! Kul att du gillar bilen, man kan inte tro att den gått över 30000 mil. Utan sänkning ser bilen högre ut fram än bak, helst med 18" fälgar, då behövs en sänkning. 323 cabben har original sportchassi, men den ser högre ut fram än bak, än så länge. BMW CS #5206 |
|
|
Lokkin, har du nån bild på din? Och vilka fälgar kör du på? Tum och Et? Personligen har jag beställt 19*8,5 fram och 19*9,5 bak, tvivlar på att en sån grov sänkning funkar på min med dom fälgarna Lr?. Så jag får nog bara "sänka" min isåfall :P Oj har den gått över 30000 mil?? Det hade jag aldrig trott!! Den ser ju väldigt fin ut av att döma på bilderna! :) Min har bara gått 11000, men jag håller ju på att snygga/fixa till den, så efter sommaren kommer den nog att vara nära 100% igen :) Några parkerings skador, dörruppslag och stenskott osv som måste åtgärdas, men sen så :) Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.