AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
600

Ferrita halvsport?

Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Är det någon som har erfarenhet av det systemet, blir det någe "brum"?
Mitt orginal har börjat ge upp så det är byte på gång, vore kul med lite mera v8-sång.
Bj
7
Björn 036
750IaL -88
Hej har ett ferrita rostfritt på min 750 och det gör inte mycket väsen av sig, allså tyst som man vill ha på en 750.
mvh

Björn
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hos Ferrita kan du "designa" ljudet som du själv vill ha det. Det bästa är om du själv kan ta dig till deras monteringsverkstad i Köping (ca 15 mil från Stockholm). Vet ej om du har kollat pris, men det ligger på 7500:- monterat och klart.
Ferrita har monteringsverkstäder över hela landet, både ljud och design går att styra upp efter önskemål.

Surfa in på beam.at/bimmer
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Enligt Ferrita själva så finns det endast färdigbyggda system (säljs över disk) till några 325 samt 518 E28. Övriga system byggs på plats hos dem i Köping. Läs själv på www.ferrita.se ! Snackade själv med en av deras utesäljare i höstas och han sa det samma. Sen är det ju möjligt att någon verkstad utnyttjar möjligheten att köpa lösa rör av dem och snickra ihop ett system. Skulle nog i det fallet föredra att Ferrita själva får bygga det på plats.
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jo, jag har redan bokat tid i Köping.
Tänkte mest på om det var någon som har systemet på sin 3.0 v8 och hur det låter, men det blir ju Ferrita hursomhelst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.