|
|
|
|---|---|
| går inte att öppna glasbakluckan på en -00 touring.vad kan det vara för fel? elbakrutan fungerar likaså bromsljuset som sitter i luckan men inte öppningen till glasluckan..kan det vara mickrobrytaren som är trasig?hela bakluckan fungerar att öppnas som den ska.... | |
| köpte en microbrytare till glasbakluckan i dag och passade på att köpa kromad bagage list/handtag också hos bmw. summa 900:- men då köpte jag lackstift och klarlack också..bara monteringen kvar nu..... | |
|
Hur får du upp glasluckan när inte knappen fungerar? |
|
| öppna hela luckan,skruva bort klädseln från luckan ca 6-7 torx skruvar,haka ner verktygs luckan,luckklädseln sitter dessutom med styr pinnar så var försiktig så du inte bryter av dom.tryck själva öppnings kontakten(den är fjädrande) till vänster(en ca 6cm lång kontakt med en fjädrande pinne i) den sitter ganska höt upp i luckan och lite till vänster så sprättar glas luckan upp...montering i omvänd ordning... | |
| ska man ta bort kontakten och där i sitter pinnen för att nöd öppna glasluckan? | |
| Nu tror jag att jag fattar, man skulle trycka på den fjädrande metall biten som trycker på en micro brytare?. Men eftersom jag troligen har kabelbrott så fungerar inte det för mig. Finns det någon annan lösning att öppna glasluckan? | |
|
Fick upp glasluckan med 12v direkt till motorn, nu fortsätter mitt letande efter kabelbrott. Tack för din hjälp. |
|
|
hur byter man brytaren sen? Har redan rivit klädslen och kunnat öppna rutan men hur byter man brytaren? vart sitter kablaget till den? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.