AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.986

POLIS med stil

Dj
21
DjTinitus

E36 Alpina B3
UAL 241 ,PB, BMW 540IA PRO,Mgrå,2003,Leasing, I trafik,031020,Utryckning, Rikspolisstyrelsen,Stockholm.

Inga andra som sätt någon bmw Polis.

John
Hehe, king. Har aldrig sett någon, inte vad jag vet iallefall:-)

Men frågan är om man får lämna ut civil-polis bilar på nätet?. Vet att det en gång i tiden fanns en hemsida för detta men som sedan fick läggas ner p.g.a utlämning utav regnr.

Mvh
Henke
De har även en X5 som brukar rulla i City, backlampor etc. Undrar om den inte är bepansrad också? Har för mig att jag satt och tittade upp i den från min låga bil och noterade att rutrna såg "tjocka" ut... men det är inget jag svär på. Och så har de ju en 760 som Israeliska ambassaden brukar ha.
Dj
21
DjTinitus

E36 Alpina B3
De tänkte ja inte på... hoppas inte ja bröt mot någon lag *ler*

BMW smaskens till sista slicken
Hehe, ne det är nog lugnt :-)

Mvh
Henke
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Den används av SÄPO och då för transport av Reinfeldt och kompani samt för andra som kräver högre säkerhet. Israels ambassad använder den inte utan det är SÄPO, som i samarbete med Mossad (som är Israels motsvarighet till SÄPO), ansvarar för Ambassadens säkerhet.

PRO står för protection men någon specifik utrustningslista kan jag tyvärr inte lämna.
Ci
531
CiM
325ciM-04
heltsonika: vad jag minns står PRO för pensionärernas riksorganisation :-)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Det finns hårdingar bland pensionärerna också. (Clint Eastwood)

/L
kanske skall köpa en sånn tänkte jag men sen läste jag i en av de andra diskussionerna att en ny framruta kostar 11000 EURO!!!!
Och där försvann alla mina drömmar om denna bil!

When batman takes a vacation he does the Gumball
kilroy
"Israels ambassad använder den inte utan det är SÄPO, som i samarbete med Mossad (som är Israels motsvarighet till SÄPO)."

Om vi ska vara petiga (lite off topic dessutom) så är inte Mossad riktigt motsvarigheten till SÄPO.

SÄPO är en organisation med i huvudsak polisiära funktioner och med en verksamhet som huvudsakligen bedrivs inom landets gränser.

Mossad är en organisation vars funktioner i huvudsak är långt ifrån polisiära (mord och avrättningar bl a). Den operativa verksamheten är dessutom huvudsakligen förlagd utanför Israels gränser och har en stark koppling till försvaret (även om Mossad officiellt är en civil underrättelsetjänst).

Organisatoriskt och verksamhetsinriktat motsvaras Mossad av CIA i USA även om CIA omfattas av fler restriktioner än Mossad.

SÄPO är en husmodersförening jämfört med Mossad...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Eller gör som alex och bygg en egen "polisbil"....

Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kilroy: Visst har du rätt. Tyvärr har inte Sverige någon Mossad eller CIA så närmsta motsvarighet för oss är SÄPO ;)
Transocean
Helt otroligt att Säpo/Mossad inte byter ut sin gamla 760! Är det en GLE eller 2.3 Turbo?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ULF 024/025 är BMW 760iL Protection, Natoskyddsklass B6/B7 den högsta säkerhetsklassen. RPS Säkerhetsavdelning som nyttjar bilarna kör förresten som svin, de borde ha en hummer ist:)
Mvh
Asken
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Kom att tänka på den här tråden när jag såg följande länk. Det är ju faktiskt ett par E60 i karavanen så länken kvalar väl in på detta forumet. :) Dyr karavan är det hur som helst..

Länk

/Wiberg
Transocean
Spottade även en Volga där, hängde med tappert! Inte svårt att lista ut att presidenten åkte i en av de första 10 bilar, var lite säkerhetsmargin där sen blev det ju rena rush-hour. Lätt att ta dom i ett all in one attack!
Transocean
Förlåt, ingen volga men en äkta ZIL var det.
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nu har polisen bytt upp sig igen, en grå BMW 550i-08 så nu ska de gå undan. Tyckte bilen såg konstig ut med extra antenner på både fram och bakskärm, tonade rutor och shadowline. Reg. nr får man inte publicera eller?

Sitter det ett "galler" för utblåsen på ljuddämparen på alla 550:s? Det såg lite konstigt ut iallfall.

Jag undrar vad den gjorde utanför högskolebiblioteket i Jönköping?

Mvh Andreas

Mvh Andreas

BMW CS #6862

Das leben ist kein probelauf!
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
de är så himla snygga de där säpo bmwna, med typ 5 antenner eller så. dom har bra smak när det gäller de värsta polisbilarna :) på tal om sånt. saknar antenner som man satte på bilarna under 80 talet. en e28 med tre antenner är läckert det. 80tals racing :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.