AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

318is -90 intagen som flyttgods

Hej

Har nyligen införskaffat en BMW 318is från 1990 som ett hobbyprojket.

Bilen är intagen som flyttgods 1992 och i tilläggsbladet till registreringsbeviset står det följande under övriga uppgifter.

T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION.

Någon som vet vad detta har för praktisk betydelse?
Tittade på en annan 318is från -89 (16V) som också var intagen som flyttgods och den var ok att besikta utan katalysator, kan det vara samma för min 90:a?

Mvh Peter

There goes another one
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länk

skriv t31f här: Länk så får du fler svar.

///BMW - Was sonst!
Tack för tipset!

Men vet inte om jag blev så mycket klokare :(

Verkar finnas olika tolkningar på vad som gäller för flyttgods jämfört med import?

/Peter

There goes another one
Ca
53
Calle_R
530DA x-drive Touring -16
Jag förmodar att 89:an som du tittat på var den blåa som finns på annons här på autopower. Den tog jag in i december 91, regbesiktigade januari 92.

Eftersom det var en 89:a och de första som togs in i sverige var av 90 årsmodell så gick det inte att regbesiktiga utan att göra ett avgas-prov eller så fick man betala 7000:- i miljöavgift så var saken klar, jag gjorde det senare och därför är den bilen undantagen från avgaskraven idag.

Jag misstänker att 90:an har gått att regbesiktiga ändå och därför omfattas av avgaskraven d.v. s måste ha katten kvar.

Hur var skicket på 89:an?

/Calle

Ok då förstår jag

Skickat på den blåa var sämre än min 90 som jag gav 6000 för.
Nu hade den blåa nya dämpare och fjädrar men i övrigt var den mer sliten och det var många detaljer som saknades eller var defekta.

/Peter

There goes another one
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.