|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyligen införskaffat en BMW 318is från 1990 som ett hobbyprojket. Bilen är intagen som flyttgods 1992 och i tilläggsbladet till registreringsbeviset står det följande under övriga uppgifter. T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION. Någon som vet vad detta har för praktisk betydelse? Tittade på en annan 318is från -89 (16V) som också var intagen som flyttgods och den var ok att besikta utan katalysator, kan det vara samma för min 90:a? Mvh Peter There goes another one | |
|
Länk skriv t31f här: Länk så får du fler svar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack för tipset! Men vet inte om jag blev så mycket klokare :( Verkar finnas olika tolkningar på vad som gäller för flyttgods jämfört med import? /Peter There goes another one |
|
|
Jag förmodar att 89:an som du tittat på var den blåa som finns på annons här på autopower. Den tog jag in i december 91, regbesiktigade januari 92. Eftersom det var en 89:a och de första som togs in i sverige var av 90 årsmodell så gick det inte att regbesiktiga utan att göra ett avgas-prov eller så fick man betala 7000:- i miljöavgift så var saken klar, jag gjorde det senare och därför är den bilen undantagen från avgaskraven idag. Jag misstänker att 90:an har gått att regbesiktiga ändå och därför omfattas av avgaskraven d.v. s måste ha katten kvar. Hur var skicket på 89:an? /Calle |
|
|
Ok då förstår jag Skickat på den blåa var sämre än min 90 som jag gav 6000 för. Nu hade den blåa nya dämpare och fjädrar men i övrigt var den mer sliten och det var många detaljer som saknades eller var defekta. /Peter There goes another one |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.