|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 535iA -92 med ett larm från Cargard (vet tyvärr ej vilken modell). Efter det att batteriet laddade ut nu i vintras har jag nu åter laddat det (sitter under baksätet så jag kom in med nyckel) och allt tycktes vara frid och fröjd ända tills jag märkte att när jag öppnade dörren för att ta ut laddaren gick larmet igång (blinkande ljus och inte minst en högljudd siren som stör grannarna rätt bra). Bilen går självklart inte att starta. Fjärrlåsning och larmaktivering/deaktivering fungerar ej. Det kommer ett surrande ljud, som det alltid gjort, men inget händer. Kanske har batteriet i denna tagit slut? Bytte batteri men samma fel. Kan kodningen vid deaktiveringen "försvunnit"? Hur åtgärdar jag då detta fel? Har tagit kontakt med lokala bilfimer men ingen tycks kunna hjälpa mig. Då det inte är ett orginallarm från BMW vill inte återförsäljaren för BMW ta sig an problemet. Desperat söker jag nu hjälp i detta forum. Bilen gör sig mycket bättre på vägarna än på min garageuppfart. Mycket tacksam för snabba svar. Mvh // Mirgnus | |
|
Surrar fjärrsändaren så är den till 99% OK. Du bör ta reda på vad det är för modell på larmet, 850S, 950S, T70C osv. Står om inte annat på larmmodulen, kolla även efter dekal inne i nån av dörrkarmarna, skall sitta där om det är en riktig installation. Kolla sedan på CarGard´s hemsida så finns där en mängd info och även många manualer osv. Annars söker du lämpligen en larm/bilstereofirma som har CarGard i sitt sortiment, de kan hjälpa till betydligt bättre än en bilfirma. FP |
|
|
Tackar! Modulen "surrar" och det finns både dekaler och larmmanual i bilen så att ta reda på modellen skall jag nog fixa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.