AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.629

Vilket Larm till E34?

Sida 1 av 2
markus00
Jag ska montera ett larm i min 525:a E34.
Jag undrar om ni känner till något bra larm som gärna är anpassat till E34 eller som ni monterat och som ni är nöjda med??

Priset bör ej vara över 2500 kr och monteringen ska kunna göras med hjälp utav instruktion.

Något förslag??
Carguard såklart va annars Mvh Mr-speed *kör me de själv nämligen, fungerar klockrent*

go for 540 manuell
markus00
Var köper man det larmet?
Är det svårt att montera?
ja tror dom ska ha en hemsida där dom finns...www.carguard.com e sidan Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
-:BeeMWe:-
Är inte CarGard lite överreklamerat? Vad jag hört här på forumet så stjäls bilarna endå.

Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Sen finns det juh Defa. Vilket också e ett hyffsat larm. Bättre än Carguard, tycker jag

BMWCS Nr: 4798
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
Jag har blivigt rekomenderad DEFA av 2 olika BMW reperatörer. D säger att d funkar bäst å är d enda som är lönt å å laga om d går sönder
markus00
Jag har snackat en del med min far som jobbar på BMW i Varberg han rekomenderar också Defa så nu har jag beställt ett kom inte ihåg modelbetckningen bara.
Är dom svåra att montera eller??
markus00
medellen hette 820
markus00
Har ni något tips att ge mig före monteringen??
jag har en lista på vilka färger alla ledare har.
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Polarn har defa i sin 540 E34. Men när han kör in på verkstan på toyota (han jobbar där) så lägger larmet av ibland och då får han knuffa ut bilen ur verkstan för att kunna starta bilen. Men det gäller även vissa toyotor också. Tydligen så stör vissa tele växlar ut larmet men endast defa larm. Själv så har jag CarGard 850s som aldrig har krånglat på 4 år.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
markus00
jag har redan köpt mitt defa larm. Enligt min BMW verkstad så ska det vara det bästa.
Och dom har erfarenhet av en hel del larm det kan jag lova.

tillbaka till monteringen.
har ni några tips att ge??
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tycker jag att du skall lämna in den till en aukt. larm montör och få det fixat. Ett larm skall vara monterat av en godkänd montör för att gälla hos försäkrings bolagen. Om du får en stöld så kan din egen montering stå dig dyrt.I bästa fall får en högre självrisk om larm är ett krav hos ditt bolag.
Finns ju därför en viss anledning att Cargard inte säljer omonterade larm till privatpersoner :)
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Tycker helt klart att du skall montera själv, intyg kan du fixa hos förskingringsbolaget eller någon seriös installatör efteråt.
Jag spenderade helgen till att reparera vad den auktoriserade installatören hade ställt till med i min bil. De flesta skarvar var tvinnade + maskeringstejp, några strömtjuvar, en säkring som via en finurlig koppling var kortsluten, mer maskeringstejp...
Larmade enbart på innerbelysningen => stängde jag av innerbelysningen så larmades inte coupén, bakluckan olarmad etc. etc.
Gör det själv så blir det bättre och snyggare.
Ev kan du fråga en installatör när det gäller vilka sladdar som styr C-lås.

Använd riktiga kabelskor och krympslang, säkra av blinkers och matningar ordentligt, placera sirenen så att den inte går att koppla bort på 2 sekunder.

Lycka till
//Niclas
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Jag tänkte lämna in min 525:a till Streetsound för att få ett larm installerat. De rekomenderade Carguard, är det nån som installerat ett larm från Streetsound? Och i så fall är ni nöjda med installationen?

Mvh Gus
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det är iof. ingen garanti att den sk. aukt. larm montören utför ett perfekt jobb vid installation.
En oseriös installation går ju alltid att reklamera.
Vill det sig riktigt illa så mister de akrediteringen om de slarvat vid monteringen.

BNTS. Det låter som du råkat ut för samma firma som gör jobben åt MK-Bilar i Eskilstuna. Samma stuk på monteringen i min bil :( med installations bevis. Dock åtgärdat idag.
Ställer mig tveksam till att en "seriös" installatör godkänner något som han själv inte gjort i efterhand.

markus00
Finns det någon som vet vilka kablar i bilen som används till centrallåsstyrningen??

Larmet är ett Defa 821X-G
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
vill du ha en hyper bra larm???
Men du kolla upp denna sidan Länk
Denna larm borde du skaffa dig har väntat länge på den men nu finns den i sverige...du kommer att få veta på direkten när bilen har stulits till din gsm telefon och sen kan du spåra den på internet var den befinner sig eller vart den är på väg...

ro
73
roland
bmw 635 80
JAG HAR MONTERAT EN MASSA OLIKA LARM.
DOM FLESTA LARM GÅR ATT STÄNGA AV UTAN ATT GÖRA ÅVERKAN PÅ BILEN.MAN BLIR LITE SKITIG PÅ RYGGEN MEN MER ÄNSÅ ÄR DET INTE.
SKAFFA ETT MOTORCYCKEL BATTERI OCH MONTERA DET I SKUFFEN KOPPLA DET TILL LARMET DRA EN PLUSKABEL FRÅN BATTERIET TILL MBATTERIET MED EN ENVÄGS DIOD SÅ ATT STRÖMEN BARA GÅR FRÅN STORA BATTERIET TILL DET LILLA
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Gus: Streetsound i Väsby är skit bra! Stoffe är en riktigt klippa och ruggig installatör! Han har svaren och erfarenheten som du söker. Har själv installerat flera larm hos honom. Mycket nöjd! Där får du minsann ingen jävla eltejp runt kablarna, det vill jag lova! Själv har jag haft CarGuard i alla mina bilar, utan problem. Men på min firma har vi haft oturen att haft DEFA i två bilar... Dåliga sändare, motagare, glapp i larmsignalen mm. Faktum är att inget utav de larmen har funkat mer än ett kortare tag. Har du inte redan hämtat larmet, rekomenderar jag dig att tänka om!
Lycka till!
Danne

C-YA, wouldn't wanna B-YA!
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Dandelue: Det avgör saken! Carguard blir det! På Streetsound i Väsby. Måste spara ihop pengarna bara..

Mvh Gus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.