|
|
|
|---|---|
|
hej. ska förmodligen titta på en 535 från 1990 bilen är besiktad & skatt,mkt är bytt på bilen. kaross 34tusen motor/låda 21tusen mil. full utr. lite rost finns. missljud från lager på ingående axel finns. vad är en sådan bil värt på marknaden idag?...svårsålt när jag vill bli av med den? mvh | |
|
Tja...ett "tips" är väl att du ger 8-10'...ca. Men svårt ändå när man kommer ner på dessa pris/värdenivåer egentligen..kan lika gärna vara en 15000kronors bil när man synat allt likaväl som en 5000kronors.. Bra att den är bes+skattad,mindre bra med lagermissljudet osv... Mvh Janne. |
|
|
Ok....definiera gärna "full utrustad",innebär ju en hel del i detta fall. Kan så vara att den rent av är värd 20-25'.. Mvh Janne. |
|
|
Även jag blev lite intresserad av en 535a som dök upp på blocket igår Länk Men när jag kollade försäkring sjönk genast intresset. Det billigaste jag hittade var 3300 kr per år i trafikförsäkring. Jag tycker det är relativt dyrt för en bil som kostar så pass lite. Vad tror ni annars om den bilen? |
|
|
Småpengar för en trafikförsäkring, åker utan problem upp det tiodubbla i bensin :)) Trafikförsäkrngen står väl inte i relation till inköpspriset utan snarare till hur mycket man kan ställa till med... 740 och 540 som du haft kan ju inte varit mycket billigare? Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Då hade jag jobb iof ;) Nu är jag fattig student hehe! Nej men det var kanske något liknande nu när jag tänker efter. Det var dock lite nyare och dyrare bilar då. Försäkringen utgjorde kanske 10% av bilens värde. Nu skulle försäkringen utgöra 30-40% av bilens värde på en 535a för typ 10-12k. Lite skillnad tycker jag :/ | |
|
Jo jag tycker också att det skevar en hel del med att en snart tjugo år gammal bil kostar så som den gör att försäkra. I det stora hela är det förvisso försumbart och det är ju ganska roligt att skriva! Snart ramlar skatteinbetalningen in också, huga huga. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Vad begär säljaren, då? | |
| Jag länkade ju till annonsen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.