|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Min första tanke var att fronten ej passar in med den moderna bakdelen. Bakdelen är riktigt snygg medans fronten känns lite off. Sen tror jag att dieselvarianten kommer dyka upp i ganska många exemplar istället för bmw, audi, mb i samma storlek. V6 o V8orna i all ära men dieseln kommer sälja bra. Säkert en trevlig bil. | |
|
Tycker faktisk den är riktigt snygg. Det känns rätt att satsa på nya former istället för att vidareutveckla xj:ns uråldriga formspråk. Inte för att jag inte gillar en traditionell Jaguar, tvärtom, men det är nog svårt att finputsa en och samma grundform i all evighet. Hoppas bara kvalitén är tillräckligt bra för att behålle de nya kunderna som Jaguar säkerligen kommer att få nu. |
|
|
Ska tillägga att jag ej sett den i verkligheten ännu. Och den är ganska avancerad inom elektroniken, så funkar sakerna så är det succé. |
|
| Bara inte Herr Lucas varit i farten... | |
|
Jag har sett den flera ggr i verkligheten och den är snygg. Bakdelen påminner om en DB9. Tyvärr såg jag att priset låg på ca 80 000 Euro. |
|
| 80000Euro för toppmodellerna. Diesel 430000sek o upp... | |
|
Jag gillar den skarpt... även fronten /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
430.000 och upp går den lös på, som ovan påpekat. Mycket pengar men jag tycker det ligger helt i linje med vad jag förknippar med Jaguar, ingen billig instegsmodell men ändå en bil som är ganska billig med tanke på motor/utrustning när man jämför med konkurenterna. Dock har man ju inte haft denna taktik senaste åren... Man skall komma ihåg att även instegsmodellen är MKT välutrustad med elstolar/elratt/rattvärme/läderklädsel/läderklädd instrumentpenel/farthållare/regnsensor och tusen andra saker. Kvalitetsintrycket tycker jag är lysande, vi får hoppas att den håller också. Fronten? Tja, inte snyggaste delen på bilen men det säger ju ingenting, i och med att den i övrigt är såpass lycka. |
|
|
Jag är visserligen lite part i målet, men gillar XF skarpt. Den har något som en Jaguar måste ha, och som tyvärr saknats på X-type och S-type, nämligen magi. Dessutom är den en mycket intelligent nytolkning av Jaguars arv och det var väl inte en dag för tidigt om man säger så. Jag har inte kört XF men väl klämt noga på den och den ger mycket mersmak. Inredningskvaliten är bättre än på någon tidigare Jaguar och atmosfären i kupén är fantastisk. Just på den punkten piskar den BMW E60, som i mitt tycke känns som ett laboratorium invändigt. Man saknar bara en Diplomingenieur i vit rock. Baksätet är ganska trångt för en välbyggd medelålders karl som tretretti, och strålkastarna är inte vackra, annars lovar XF mycket gott. Ska man vara lite gnällig kunde det kanske ha varit lite mer mos i motorerna. Gamla kompressorknarkare som jag vill gärna att det ska gå undan. Jag har för mig att Jag räknar med att 70% av de bilar som säljs i Europa blir dieslar. Själv skulle jag dock inte backa för en kompressorladdad V8. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
| 100 gånger bättre än den där fula Ford S-type. Tyvärr förstör framlysena en hel del av utseendet, förstår inte vad man tänkte på när man designade dem, men förutom det ser den riktigt spännande ut. | |
|
instegsmodellernas motorer gav verkligen inte någon mersmak och hade inte mycket med min gamla jaguaruppfattning att göra. läcker bil till viss del men låt jaguar vara en lyxbil med rejäl motor, vill man han en enklare bil så köp ett annat märke. Håller med om att Aston Martin syns i vissa linjer och det gör ju inte ont.. bara vad lilla jag tycker... Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Jaguar is back..äntligen! Fantastisk bil! "Vill ha" faktorn är 10/10! Synd att det är TATA-motors som äger Jaguar och Land Rover nuförtiden:) |
|
| Det var bättre förr! | |
|
AMS provkör; Länk Mkt bra kritik. |
|
|
YES Jabbal, bra reportage...men! Det enda jag stör mig på är fronten, inte tillräckligt "jaguar" för mig, jag saknar aggressiviteten, personligen skulle jag inte bli rädd om jag såg den i backspegeln..lite ford mondeo över den (nya mod.)...annars vi får väl hoppas att TATA-motors facelyfter den snart:) MVH |
|
|
Med lite eftertanke känns det bra att dom skippat alla retrotankar och blickat frammåt. Som en liten reflektion: Hur ska Ford t.ex följa upp "nya" Mustangen?.. Göra en retrovariant på Mustang II i King Cobrautförande, dränkt i färgglada dekaler ;-) Fast den var ju iofs en retrovariant av -64½-66 orna. Ja ja... Jag tycker det är lite för mycket Mondeo över framlysena och AstonMartin och Maserati över bakpartiet och -främst- bakljusen. Dom skulle ha försökt finna något mer eget och personligt. Men jag kan mycket väl ta tillbaka kritiken när jag får se bilen i verkligheten. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk mvh Fredrik |
|
|
Hmm Kan vara ett alternativ i framtiden, synd att dieseln är lite klen bara... |
|
|
Jättesnygg Lexus! Eller som Jeremy Clarkson sade: den hade varit snygg om inte Jaguar först hade släppt bilderna på conceptbilen. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Annorlunda och vacker bil med något få premiumbilar har idag, säregen form och kommer antagligen vara rätt ovanlig. 5-serien är ju som gamla tiders volvo 7-serie idag. Sedan så har jaguar en del att bevisa med hänsyn till sin historia men de rundfrågningar jag gjort så har kvaliteten spottat upp sig rejält de sista åren jmf 80/90-tal. BMWs snurr började väl när man började göra massupplagor av M-bilarnas spoilers och chassie utan dito motor, sk M-sportpaket:) Mvh Asken |
|
|
Säregen och säregen, tycker precis som vissa andra att det är lite för mycket Lexus över den utvändiga designen. Invändigt känns det som att Jaguar tagit ett STORT steg. Inte bara när det gäller design, utan också när det gäller "upplevd kvalitet". När det gäller driftsäkerhet så har Jaguar legat i topp i JD Powers de senaste åren och problemen från 80 och tidigt 90-tal bör vara borta. Kanske inte så konstigt med Ford i ryggen. Frågan är vad som kommer hända med Jaguar nu när Ford försvinner. Kan bli spännande när det gäller ÅF och verkstäder. Dessutom så finns alltid risken med riktigt dåligt andrahandsvärde... Oavsett så skulle jag välja en XF framför 5-serie, A6 eller E-klass alla dagar i veckan! |
|
|
Har skrivit ett litet provkörningsrefereat i den här tråden. Länk Personligen gillar jag XF:en riktigt mycket. Värt att fundera på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.