|
|
|
|---|---|
|
De verkar förbiliga för att vara sant....kan de vara bra? Någon som köpt dessa? Länk | |
|
inte provat just dom men sånna däck brukar vara svåra o balansera, bulriga, kan få flatspots,dålig livslängd, men till vanlig brukskörning på torr asfalt duger dom säkert. brukar vara så att man får vad man betalar för , rätt däck kan ju faktiskt vara skillnaden mellan liv och död. |
|
|
Jag har precis dom däcken fast en annan dimension, 225/60x15. Min erfarenhet är inga flatspots, inte svåra att balansera, kört ca 2.000 mil och mer än 50 % kvar av slitytan, stabila och fina på våta vägbanor dvs vattenplanar inte mer än andra däck och till sist dom är inte bullriga utan tvärtom tysta. Nej jag jobbar inte på KUMHO men jag är mycket nöjd med dessa däck. Jag köpte dessa däck därför att dom var mycket billigare än övriga däck och mina förväntningar var inte höga men jag blev mycket positivt överraskad över hur bra dom är. Har pratat med gummiverkstäder vad dom tycker om KUMHO och enligt de så är gummiblandningen bra (bra livslängd och grepp) men stommarna lite för mjuka (risk för ståplattor). Därför kan det vara bra att köra med lite högre lufttryck jag kör med 2.8 kilos tryck runtom och har inte drabbats av ståplattor och jag upplever det inte som stötigt heller. Så min rekommendation blir: KÖP! mycket däck för pengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.