|
|
|
|---|---|
|
Satt och läste i mitt garantihäfte och fastnade på följande: "Schwung-/Antriebsscheibe mit Zahnkranz" Är det någon som kan översätta detta? ___ //Ulf | |
|
Lite service till Ulf Svänghjul/remskiva med krondrev. Mvh Mikael |
|
|
Undrar om det inte är själva svänghjulet som avses? "Zahnkranz" avser i så fall kuggkransen som startmotorn ingriper i och "Antriebsscheibe" avser svänghjulets plan där lammellerna pressas mot. En andrahandsgissning skulle vara remskivan på vevaxeln som har en svängningsdämpare och en tandkrans för vevaxelgivaren. Gäller det M5:an skulle gissningarna gå mot svänghjulet.. |
|
|
Garantin gäller M5:an men är en generell garanti och just orden "Schwung-/Antriebsscheibe mit Zahnkranz" används av flera begbilsgarantier i Tyskland. Även BMW EuroPlus Länk använder samma ord i sin garanti. Vad jag egentligen var ute efter att kolla var om kopplingen ingick i garantin. Min är inte dålig men många har ju fått byta vid liknande miltal...Tyvärr verkar ju inte just koppling vara något som ingår varken i min garanti eller i BMW EuroPlus. ___ //Ulf |
|
| Då verkar det ändå mer troligt att det är svänghjulet som avses då det stämmer mer generellt, även på andra bilmärken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.