AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.849

Film: BMW M3 E92 vs BMW M5 Touring

Länk
Fj
31
Fjobbe
Nissan 370Z
M5:an slaktar ju lillebror....
/Fabbe
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Det va ju en riktig klåpare att ligga på fel växel när dem sticker iväg, tappa ju massor bara för det. Mvh
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M3 gick sämre än väntat. Är ju en del hästkrafter upp till M5. Märks tydligt!

E60/E61 M5 och E34 M5 är enligt min mening bland de bästa bilarna BMW har byggt. Dessutom är den modifierade E60 M5 från G-Power sjukt imponerade.

//Schnitzer
Fritte klåparn är jag :)

Vi låg på ettan medvetet får tvåan hade nog vart för lågt varv. På 335i är det ett enkel val men M3 är mog för högvarvig för det.

Däremot ser man tydligt vad en ej så smidig växling 1-2 missar jmrt med supersnabb SMGIII.

Det komemr bli svårt att få en M3 lika snabb som en M5 rakt fram men sumam summarum är de nog lika snabba i trafik då M3 vägkänsla är grym :D
Buspelle
Den möjligen osmidiga växlingen förklarar i vart fall inte skillnaden. Slakt är väl en bra beskrivning.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Tack för att du la upp filmen Gustav, det är mycket uppskattat!

Planerar ni några nya event?

/Tobias
Ett Alpinaevent är på planeringen :) gustav@m5board.com
Grym film:) lika underbar som alltid:P
skulle vara skoj o få se M3 sedan mot RS4 och C63 AMg även Alpina B3 Bi-Turbo vore interesant.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Hur inkörd var M3an? Inte möjligt att den "lossnar" lite mer efter några mil? Väldigt stor skillnad annars!
300
höfläkt
535daT -05
Du måste vara en skevögd en på att köra bil Gustav ;-) om du måste växla efter 1 sekund så är väl ändå 1:an för låg. Du tappar ju allt där.
höflält: om det hade vart en 335i som sagt hade de vart enkelt val, men en högvarvig bil som M5 och M3 tjänar på att ligga på ettan.

Problemt är att växlingen 1-2 inte gick så smidig som med SMGIII / DSG, så man tappade mkt där.

Hursomhelst så ser du att M5 drar ifrån även när växeln är i på M3an så det är solklart att M3 hade blivit dragen rätt håprt iallfall.

Se här (start p åtvåan)

Start på ettan:

300
höfläkt
535daT -05
Ok. Vad tycker du personligen omnya M3an och dess prestande i dom tester du/ni kört? Hur motsvarar den dina förväntningar?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
När kommer blueray skivan på erat senaste event?
höfläkt: BMW M3 V8 är en mycket snabb bil som levde upp till förväntingarna tycke jag. Den förnedrar Aujdi RS4, 911 Carrera 2 S (997) och är aningen snabbare än en trimmad BMW M5 E39. Allt detta i orginal och till BMW M vackraste motorljud idag - till 8400 rpm :D Däremot ställt mot en SMGIII V10 med 507 hk är det klart att den förlorar.

robgus: Då jag itne fnns många authoringstudious so far för Blueray är det ngt försenat Bluray komemr nog innehålla ala event so far. DVD II är ute väldigt snart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.