|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Eftersom jag har knodd på G har jag en fråga... Funderar på att införskaffa en Golf GTI DSG som bil nr. 2. Är det genomförbart att få in en barnvagn utan för mycket bök i en sådan kärra?? MVH Jocke. | |
|
Det är ju ingen barnfamiljsbil direkt, Du får in en ihopfällbar liten barnvagn sen är det fullt. |
|
|
Är du säker på det Spider? Har inte testat barnvagnskapaciteten men i Golf IV så var det inga problem att få in en Brio Nova (normalstor barnvagn) om hatthyllan var borttagen. ___ //Ulf |
|
|
ok Programmer men ändå ingen familjebil precis |
|
|
Golf V är rymliga bilar. R32'an har förhöjt golv p.g.a. fyrhjulsdrift annars är det gott om utrymme både i kupen och och skuffeni övriga modeller. Barnvagn och bakåtvänd barnstol är inga problem. Åk till närmsta handlare och prova. Varför är allting annat än 5-serie och uppåt (läs större) inga familjebilar? Vad är definitionen? Mvh, /Wille |
|
|
spider: ingen som har sagt att en Golf är den optimala familjebilen...Jocke har ju en E39 och är ute efter en andrabil och som sådan tror jag Golfen passar utmärkt och med nämnt motorval även riktigt rolig att köra ;) ___ //Ulf |
|
BCR |
Jocke! Åker sedan två månader en fabriksny Golf GTI (5-dörrars). Brio Nova går ner med hjulen på om du lyfter bort hatthyllan, tar du bort hjulen så kan du behålla hatthyllan. Varje färd till dagis är ett nöje, speciellt efter att sonen är incheckad och oljetemperaturen stigit till "fullgas". BMW ska vara tacksamma för att inte Golf GTI är bakhjulsdriven för då hade det blivit riktigt intressant i segmentet bakhjulsdrivna bilar... /Håkan OO=00=OO |
|
BCR: så du menar att den nya pärlan tjänstgör som dagistransport? Trodde den bara stod parkerad i garaget och togs fram vid speciella tillfällen...;) ___ //Ulf |
|
|
Tack så mycket för den otroliga responsen... Jag har bara kört GTI DSG när den lanserades, mycket trevlig erfarenhet. Då lutar det åt en Brio Nova. Finns den i GTI-rutig klädsel?? Ska våran Huskey transporteras får det bli i baksätet på Volvo "åka till tippen" 740. Sen åker hela familjen tryggt och "underhållande" MVH Jocke. |
|
|
Jodå programmer, Som andra bil och att den är kul att köra skriver jag under på. |
|
BCR |
Ulf, ;-) GTI´n tjänstgör dagligen som "dagisraket" och för andra improviserade åkturer i det skånska landskapet. Du ska snart få provköra den (förstår att du har svårt att bärga dig...:-)) /Håkan OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.