|
|
|
|---|---|
|
Är det faktiskt så illa att man måste skruva bort både avgassystem och kardanaxel för att byta handbromsvajern på en e39 touring? Nån som har erfarenhet av detta? Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! | |
|
Har frågat runt lite hos de lokala verkstäderna och tydligen går jobbet lös på ca 2,5-3h. vilket betyder mellan 230-300€ i jobbet bara. Nog e d f** va d ska va dyrt att byta en del som kostar 18€. Men de e väl bara å bita i de sura äpplet... Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! |
|
|
Tjena Åque Jag bytte nyligen på en verkstad och han lossade bara på avg.systemets gummi fästen och kilade en träkloss mellen bakaxelklumpen. Han lossade även värmeskiöldarna sedan var det bara till att byta. Tidsmässigt tog det väl ca. 2.5tim. Hoppas detta hjälper dig på traven. |
|
|
Tack för ditt svar. Låter ju som man kunde prova på det själv då iaf. Att ta ett gammalt avgassystem i delar brukar ju inte vara det lättaste, så om man klarar sig med att släppa gummifästena är det ju betydligt enklare. Vi får c hur det blir om jag gör det själv eller låter ngn annan göra det. Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! |
|
|
Tack för ditt svar. Låter ju som man kunde prova på det själv då iaf. Att ta ett gammalt avgassystem i delar brukar ju inte vara det lättaste, så om man klarar sig med att släppa gummifästena är det ju betydligt enklare. Vi får c hur det blir om jag gör det själv eller låter ngn annan göra det. Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! |
|
|
Tänkte bara meddela att nu e d bytt. Det gick nog relativt bra att göra själv. Släppte ner avgassystemet från fästena där bak, spände sedan upp det med en spännrem. Sen gick det att ta bort de värmeplåtar som var ivägen. Kardanaxeln lossade jag på ett ställe åxå men tog inte bort den. Trångt var det men med lite lirk fick jag bort de gamla vajrarna och nya monterade. Sen då jag skulle ha lös d gamla vajrarna från bakhjulsspindeln blev det lite värre, De satt som bara f**. Men med värme och riktat "våld" så släppte de slutligen. Skulle dock inte gett mig på att byta om jag inte haft tillgång till en smörjgrop/lyft. Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.