|
|
|
|---|---|
| Hej har skaffat en ny navigations dvd 08-1 HIG,hade 05-2 tidigare men det står initiering i displayen när den nya cd är i satt,sedan händer inte så mycket mera är det någon installation som måste göras hos bmw tro någon som vet? | |
|
jag har använt en gammal 2004 dvd:n under så många år och klarat mig någorlunda tills det kom tid för byte ganska nyligen. Då stoppade jag en dvd2008.1HIGH in i bilen och det funkade direkt utan något som helst problem. Jag tror alltså inte att den nya versionen måste installeras. Min navi är mk4 version sw4-1/12 (ifall det spelar någon roll) /jans |
|
| 7-serien har ett annat navisystem!!! | |
| jag kanske måste låta den vara på lite längre hade den påslagen i ca 5min ,under den tiden stog det initiering. | |
|
Har du verkilgen skaffat rätt skiva? Det ska väl inte vara High till en 7-serie av den årsmodellen? |
|
| den info fick jag av bmw har även en 08-1 professional dvd men den spottar den ut direkt. | |
|
Är det inte DVD Navigation Business 2008-1 du ska ha? Jag vet inte helt säkert. |
|
|
Nej,du ska ha HIGH,men då har du kanske en "skräp-kopia" eller är det en org skiva? PRO skivan är till för bl.a nya 3-serie,5-serie och X serien med IDrive o navi PRO |
|
| nej de är en orginal skiva,provade att låta skivan sitta i ca 1 timme i dag, i displayen står det initiering en stund sedan står det sätt i skivani navigations enheten fast den sitter i? | |
| visserligen köpt på ebay men den ligger i orginal förpackning med navteq o dekal o allt. | |
|
Låter konstigt... För skivan är till för följande modeller: 2008-1 HIGH 3er E46 med MK4 ( DVD ) 5er E39 ( SA 609 ) med MK4 ( DVD ) 7er E65 ( SA 609 ) 7er E66 ( SA 609 ) X3 E83 med DVD X5 E53 med DVD Z4 E85 ( SA 609 ) med DVD Z4 E86 ( SA 609 ) med DVD Z8 E52 alla SA 609 betyder Navigation Professional.. Jag kör med samma skiva! |
|
| kanske de behövs en nyare uppgradering av navigatorn? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.