AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.256

Olja i kylsystemet trots toppbyte, vad kan vara fel?

fo
13
formel1
535i -90
Hej.
Hoppas jag kan få bukt med mitt problem? Jag har lämnat in min bil 535:a -90, för att jag bytte Topp. Mekanikern säger att han spolade bilen 7-8ggr för att få ut olja ur kylsystemet. Nu när jag fått bilen tillbaka går den illa, samt att jag sett att det fortfarande är olja i kylsystemet... Har han gjort ett bra jobb! Är toppen sönder igen?

Går det nån typ av ledning med olija så det kan läcka in i kylsystemet??
Vad är det för problem??
Am
569
Ambush
540i/6-94
Är det vatten i oljan också?
fo
13
formel1
535i -90
Inget vatten i motorn är det. Utan olja i kylsystemet, där jag häller i kylarvätska.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Oljan hamnar vanligtvis i vattnet via en trasig topplockspackning eller sprucket topplock. Mycket möjligt att det finns en gnutta olja kvar i kylsystemet. Den lägger sig, p.g.a den lägre densiteten, slutligen uppe på vattnet i expansionskärlet. (Oljeringarna på ytan i en kaffekopp kommer faktiskt från att bönorna är rostade med oljebrännare!)
Varför den går illa är svårare att svara på. Misständer den, eller är den allmänt effeksvag?
fo
13
formel1
535i -90
mekanikern som satte dit den nya toppen, sa att han spolade systemet 7-8ggr. Han bytte den i Dec, oljan som är i kylsystemet (kylar vätskebehållaren) äser ut som diarre!! halvtjock...precis som den såg såg ut som när toppen var pajj innan...
Dom på BMW sa att Krysskilen måste centresras??
Är toppen pajj igen, fan den nya toppen har vart i bilen 3mån...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.