AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.174

Problem Smg1 M3 97!

Kelashian
Hej!!

Jag har bytt ett problem med min smg, i instrumentpanelen där det står vilken växel man har i har dett kommit upp E3 och en varningstriangel , samt en gul kugghjul lampa lyser.
Det går inte att köra bilen överhuvet taget, kan ej få in någon växel..
Har kolllat med bmw i karlstad men tydligen så visste dom inte mycket:-(

Kollat i instruktionsboken också vad e3 står för.

Då står det att bilen är i service läge och kan köras i vissa eller alla växlar, men det går inte.

Hoppas någon har några förslag vill helst inte lämna in bilen.

Tacksam för svar.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
SMG på en M3 -94?

// M.V.H. Daniel
Kelashian
Nope det är en smg från 97...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
aha okej. Tänkte på din användare där det står M3 1994. Sorry

// M.V.H. Daniel
Kelashian
Ingen som vet?
Kollat hydraloljan så det är rätt mängd i systemet? Jag hade också strul men jag smackade i mer hydralolja för jag hade för lite.Det stod iofs E1 istället för E3 på ,min. Sedan så växlade jag säkringarna som gör att man kan lägga ur växeln i motorutrymmet fram och tillbaka så (från normal körning till växel i neutral" flera gånger då surplade bilen i sig mer hydralolja och sedan efter bilen blivit varm så gick det och växla hur bra som helst.
Kelashian
Takkar, provar på det imorgon... Stort tack:-) Hoppas det funkar
ch
309
chrcel
m3coupe-96
i min hade ja ett liknande fel...kopplingen la av så bilen växlade utan å i bland så fick ja inte i växlarna...fyllde olja å den gick klockrent

mvh pezen
Länk
Qr
5
Qrimin3L
Bmw M3 Cab -97
Tja.. Har haft samma fel med min.. FIck byta ut hela hydralpaketet. Kostade skjortan. Men nu är den inne på bmw och ska programeras. Så snart e den klar =)
pg_ice
är SMG1 lådan gjord på Buttericks? ;)
Kelashian
Tackar för eran svar, men verkar som den inte vill helt testat och nollat och hydralolja osv.. men samma sak:-(
Kelashian
???
ch
309
chrcel
m3coupe-96
har du instruktionsboken till smg lådan?? det finns ju en som bara är till lådan.....har ju hört att de kan vara så mycke, så de är svårt å sitta å gissa då man inte är på plats...men då låter de ju nästan som de är hydralpaketet om du provat de...har du provat söka nått på forumet??

mvh pezen
Länk
Visa användare
27
Ubbe_
M3 1997
Jag fick upp E2 på min display och symptomen var helt annorlunda, så dessvärre kan jag inte ge någon hint. Vet bara att min rep kostade cirka 14 papp. Inte kul, men nu funkar den som den ska.

ubbe_
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.