AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.340

Åsikter om Hova, FK Automotive eller Depo

Sida 1 av 2
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tänkte köpa lite reservdelar till bilen och vill veta vad ni tycker om dessa fabrikat ? erfarenheter?

Mvh Gino

BMW M-POWER
Har bara handlat av Hova och dem kan jag rekommendera iaf.
Ok priser, skapligt snabba leverander och aldrig något strul =)

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
Hova säljer FK produkter ;)
GI
2.196
GINO
Tack för era svar grabbar , får prova Hova och se om man blir nöjd med deras produkter då.

Funderade på att handla från stylingshopen men såg att dem tar ut en avgift på 75:- på alla beställningar under 1000:- vilket jag tycker är för j---ligt.

Köpet kommer att bli antingen från stylabilen eller styletech i mitt fall...

Vad tykcer ni om den där avgiften, tror ni inte att det skrämmer iväg kunderna till konkurerande företag?

Mvh Gino

BMW M-POWER
Visa användare
401
seastream
118d -08
Jag kan rekomendera styletech, grymt bra service, aldrig några problem.

www.seastreamsgarage.com
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Jag har handlat en del av Hova & deras produkter & leveranser har alltid fungerat förträfligt!!! Bästa kvalité på bra service, är det något som skulle strula löser dom det på ett proffsigt & bra sätt!! Kan varmt rekomendera detta företag!!!
Har köpt all belysing till min E-39 därigenom & är hur nöjd som helst!!
Länk
Mvh Asc-Schnitzer
GI
2.196
GINO
Toller:

Tack för tipeset!

Vart har du handlat Hovas produkter? Typ ngn webshop eller?
Ska kika runt lite på stylabilen eller styletech ifall dem säljer Hovas produkter..

BMW M-POWER
GINO:

Hovas hemsida kanske?

www.hova.com

GI
2.196
GINO
Lizzardo.

Tack för det!

Ibland är man helt hjärndöd :-)

BMW M-POWER
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Vad är det för digra ting du är ute efter!??? Man kan tyvärr också hitta mycket Craap. Ett annat företag är också Bildelsimporten AB, dom har en kille där som heter Leif som vet vad han snackar om, deras grejer kan tyckas "lite" dyrare än andra. Men dom hittar verkligen det man söker & har hjälpt mig några gånger. Jag har lovat mig själv att inte köpa första bästa, utan brukar ringa företagen & berätta vad jag är ute efter, det är kvalite´n som får avgöra i mitt fall, sen får man dra lite i dom så brukar dom kunna göra ett "lite" bättre pris!!! Bjuda på frakten osv....
Mvh Schnitzer
Mattias_johan
Hova är inget märke på produkter utan en butik.
De flesta stylingföretag har eller kan ta hem samma produkter.
Det enda som är skillnad är priserna för det kan skilja en hel del.

Har själv handlat av stylingshopen vid 2 tillfällen och jag är väldigt nöjd med deras service.
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Kan rekommendera HOVA skarpt!
Har handlat där många gånger till bilar man haft genom åren!
Snabba leveranser å bra grejjer!

Dock senaste inköpet va lite -!
Mattsvarta facelift-njurar till 540:in!
Dålig passform å VÄLDIGT "plastiga!
Missförstå mig rätt nu...! Dom e gjorda av plast, men ska vi säga att dom kändes "billiga"!

Men som sagt! Av alla grejjer man köpt där (å det e mång) så har jag varit "lite" missnöjd med en!

MVH
Penzel

Visa användare
117
toller
530d touring -02
Det är klart att det finns många bra företag!! & enligt min mening tycker jag att Hova levererar vad dom lovar! Men du får hålla med om att bra service oftast är bättre än "lägsta" pris, sen vore det ju toppen om det kunde gå hand i hand!!! Stylingshopen är en av många företag & nästan alla säljer samma typ av produkter!!
Mvh Schnitzer
GI
2.196
GINO
Jag är ute efter framblinkers samt facelift baklampor till kärran.

Blinkersen har börjat ta in fukt så det finns massor av små små vatten droppar i dem.
Dem jag köper nu kan väl inte vara värre kvalite än bmw´s original så att säga (vet ej vem som tillverkar dem)

Mattias_johan:

Se så fel man hade , trodde att Hova var ett fabrikat.... men men

Ngn som känner till Depo.

Kollade runt lite bland stylabilen, styletech samt stylingshopen, realcar, hova mm lite prisskillnad är det mellan dessa företag, så ännu en gång lönar det sig att kika runt lite...

BMW M-POWER
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Kolla även i Sweden Autolights!!
Dom brukar lösa det mesta.
Mvh Schnitzer
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Handlade från Hova första gången för många år sedan, blinkers till dåvarande bilen. De höll faktiskt jävligt bra kvalitet. När jag köpte Bumsen blev det bakljus därifrån och samma sak där. Köpte svarta njurar därifrån för ett par år sedan och är lika nöjd med dem, billiga och bra passform och ser fortfarande bra ut.

Min bil: Länk
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Snygg bil du har Oljekyld!!!
Mvh Schnitzer
GI
2.196
GINO
Ngn som har lämnat tillbaka sina köpta blinkers,baklampor, framlysen mm köpta av stylabilen, styletech eller styleshopen pga dålig passform?

Hur ställer dessa företag upp vid ett sådant återköp?
Inte vill man ha produkter som inte har ngn vidare passform...

BMW M-POWER
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Finns det några Eftermarknads lampor (glas) Till E-39 Touring??
I så fall var!?? Dom som sitter på bilen nu är Bmw Crystals-orginal (facelift)
Funderar på att montera Xenon i back-ljusen!! Tror det skulle göra susen!!
Backkameran ser ju inte så långt på natten!! Nå väl något ska man väl ha att gå & fundera på!!
Mvh Schnitzer
Visa användare
117
toller
530d touring -02
Man kan ju undra varför en del produkter har så dålig passform!??
Man kan ju inte alltid skylla på en dålig dag! Man ska givetvis kunna lämna tillbaks produkter som inte håller måtten!! Men en säkerhet måste ju vara att man har en öppen dialog redan från början, så företaget man ska handla i från redan från början är införstådd att du är ute efter kvalitét, något dom ska kunna hålla även om dom råkat ut för att själva handlat produkter med sämre kvalite´t. Jag tror inte företag med dålig moral kan överleva när man som kund ställer höga (inte orimliga) krav!!!
Länk
Mvh Schnitzer
GI
2.196
GINO
Håller med dig till 100% Toller.

Dem prylarna jag ska köpa blir med största sannolikhet från styletech (styletech har väldigt bra priser på sitt sortiment) men skulle det visa sig att deras produkter har dålig passform då förväntar jag mig att kunna lämna tillbaka dem eller få ngt bättre.

Vi får väl se hur det går.
Skall göra en beställning idag....

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.