AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
735

ELFEL? Bromsljus lyser, kan ej larma av/på.

aZ
21
aZiR
325i - 02
Mycket mycket mystiskt. När jag kommer ut till bilen (325i -02:a) så lyser bromsljusen för fullt. Bilen har stått några dagar och batteriet har ej laddat ur så detta måste ha inträffat nyligen.

Jag kan varken larma av/på med nyckeln. Dock tar jag mig in den vanliga manuella vägen (bilen larmar men stänger av när jag vrider nyckeln till läge 1) med nyckeln och kan inifrån låsa upp resten av dörrarna. Kör en stund med bilen och när jag sen stänger av den lyser informationsdisplayen utan att slockna.

* Har dåliga bromsok bak, skall bytas inom kort. Inte kan väl detta påverka att bromsljusen lyser? Någon givare som fuckat upp sig? Men det borde ju inte påverka larmet?!

Liten notifikation är att det ligger ett par Cigaretter under bilen, känns som något skumt är i görningen här alltså.

Tips mottages mycket tacksamt...

aZ
21
aZiR
325i - 02
Har försökt ta loss batterikabeln en stund, men när jag kopplar tillbaka den händer samma sak: Bromsljusen tänds upp bak samt bilen lyder inget kommando från fjärrnyckeln.

Jag får dålig vibbar av detta.
Det är även fotspår runt bilen, samt cigaretterna under den som jag nämnde i tidigare inlägg. Kanske lite paranoid, men det känns som om någon "byglat" ljusen för att batteriet skall ta slut = larmet lägger av....
Bilen har ju stått låst några dagar, känns konstigt att det skall börja lysa bara sådär?!

Hur får man på enklast möjliga sätt bromsljusen att lysa genom att manipulera bilen utifrån?

Ni
221
Nick3
318i-91
Hej! Jag hade en a6:a där bromljusen lös när man stängt av bilen... hände en gång för att sen inte hända igen! Jag frågade på mullers å dom trodde det var någon givare från bromspedalen som glappa, fast de har ju som inte något med larmet att göra iofs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.