|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu har jag råkat ut för en som kan läsa Mp3 i en E39 -98. Men helt original stereo, hur f*n går det till? Finns det nån programering jag inte känner till som går att få det att funka??? MVH Morgan. | |
|
DU kan ju alltid köpa en FM-modulator som konverterar dina digitala signaler till det analoga FM-bandet. Jag har en MP3-växlare tillsammans med en FM-modulator i min bil, fungerar helt OK. |
|
|
En vild gissning är att det går att dra en kabel från baksidan av stereon som passar i ett hörlursuttag på mp3-spelaren/iPoden... FM sändare funkar halvbra, tycker jag. |
|
|
jag tycker också att FM-sändare är inget vidare. Har installerat GW300 från densionsweden och nu funkar det med usb eller iPod (dock inte så direkt från början). Det finns också en intravee2-lösning (verkar bättre än GW:n) /jans |
|
|
Hejsan. Jag tror ni missförstår mig. Det är alltså en person i falun som har en originalstereo i sin E39 -98. Och den tar alltså Mp3 skivor. Alla andra E39:or jag provat har vägrat att spela nåt. Så jag tänkte om nån har hört nåt om hur man får originalstereon att klara av Mp3 formatet? MVH Morgan. |
|
|
Det skall inte gå om inte spelaren är kraftigt ombyggd, vilket vi nog kan utesluta. En MP3-spelare är i princip en "data" spelare som då även tar in lite metadata, spårdata, artistnamn mm. Syns detta också i stereons display?? Jag tror det är nån förväxling här, eller så driver ägaren med oss. Typ av ljudanläggning, bilmodell osv? FP |
|
|
Hej. Bilen ser helt standard ut. En 528i -98. Importerad från belgien. Jag vet inte om ägaren driver med oss, men den spelar Mp3 skivor. Så får ni tro och tycka vad ni vill. I stereons display så står det "track1 - track12". Sen börjar den om på "track1", men den spelar då låt 13, o s v... MVH Morgan. |
|
| Jag är inne på folkes linje... han skämtar nog med dig aprillo eller ngt ... | |
|
Vi kan lägga ner denna tråd nu. Det är ju uppenbarligen ingen som vet nåt om detta. |
|
|
Kanske det är så att flera vet att originalstereon omöjligt kan läsa MP3, sen kanske olika åtgärder är vidtagna i den aktuella bilen, men då är det inte originalstereon längre. FP |
|
|
I vilket fall som helst så har den som gjort det varit väldigt duktig, för jag kunde då inte se nån som helst skillnad i utseende med en annan originalstereo i E39. I vilket fall så spelar det ingen roll. Jag har ingen E39 själv, och tänker inte heller köpa nån. Blev bara nyfiken om nån visste hur detta var gjort, men det var det inte. Så då är det så. |
|
|
Det finns orignalstereon åt E46 som spelar mp3, finns till salu för ~400€ på tyska Ebay så jag tror dig :-) |
|
|
Det verkar finnas orginal cd stereo till X5:or runt -04 som är fullt kompatibla med E39:an. Så troligtvis har han köpt en av dessa enheter och kan köra mp3, han hade troligtvis också aux ingång:-) Hittade det här på ebay Länk Läste även på bimmer forum om en som bytt till en som klarar mp3. Han hade bytt ut sin kassetdäck på en E39 99:a till en 2005 Business CD head unit (65126943433). Den klarade att läsa brända MP3 skivor med en nivås katalog struktur. Länk |
|
|
Citerar från första inlägget: "Men helt original stereo, hur f*n går det till" Då kan vi inte börja diskutera att det går att byta till annat eller modifiera, det är ju en helt annan situation. Men MP3 med originalstereo---Nej. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.