|
|
|
|---|---|
|
I förgår kallstartade jag bilen och tog en kort tur till macken fram och tillbaka. När jag fem minuter senare skulle åka hemifrån gick inte startmororn runt. Första tanken var naturligtvis att startmotorn gått sönder eller att batteriet plötsligt lagt av. Efter lite kollande upptäckte jag att motorn helt enkelt inte gick att dra runt. När jag demonterade tändstiften upptäckte jag cylindrarna var oljefyllda på grund av frusen vevhusventilation. Efter att kört ut oljan och återmonterat stiften funkar bilen fint igen. Nu till min fråga, eftersom jag har sökt på forumet men inte hittat riktigt vad jag undrar över. Exakt var sitter backventilen (regulatorn) monterad på en M52TU. Stämmer det att den sitter någonstans på slangen mellan ventilkåpa och oljepåfyllningsrör under insuget. Går det att byta utan att demontera insuget eller är det kanske det smidigaste att demontera insuget för att byta regulatorn. Kanske någon vet om det finns någon skiss på nätet på regulatorplaceringen. | |
|
Hej! Kika här http: //www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 Är lite nyfiken, har du en importbil? //Håkan |
|
|
Blev lite fel... Länk |
|
| Tack för svaret Håkan. Ja det är en importare men den har gått i Sverige i många år och klarat klimatet fram till nu. | |
| Har kollat länken nu. Helt perfekt precis vad jag sökte. Tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.