AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.788

Ny 320d Touring - Synpunkter och tips efterfrågas!

Har gått och blivit väldigt sugen på en 320d Touring -08 och mottager gärna synpunkter om bil, motor osv.

Det enda negativa som jag funnit är att den känns aningen trång. Barnvagn in -> fullt i bagaget! Ngn som har kommentarer kring det? Känns riskabelt om man får en känsla av det är trångt redan innan man börjar lasta...

Skulle uppskatta tips och synpunkter på följande alternativa spec:ar på en ny -08 320d Touring med Bavaria som är ngt kombinationspaket.

Skilladen mellan alternativen är egentligen 18" vs 17" samt med eller utan M-aerodynamikpaketet...

Gemensamt för alternativen:

493 Förvaringspaket
563 Belysningspaket
676 Hifi
3AC Infällbart drag
470 Barnstolfästen ISOFIX (samt avstängningsbar airbag)
Silver/Grafit/Carbonsvart metallic

Alt 1, Bavaria M-sport (har offert på 375000:-):
760 Shadowline högglans
775 Antracitinnertak
520 Dimstrålkastare
710 M Sportläderratt
715 M Aerodynamikpaket
481 Sportstolar
4MG Interiörlist Aluminium
663 Radio Professional
534 Klimatautomatik
540 Farthållare
521 Regnsensor
522 Xenon
386 Takrails
431 Automatisk avbländande backspegel
4AE Armstöd
507 PDC bak
249 Multiratt
18" VTCC fälg

Alt 2, Bavaria (har offert på 359000:-) :
704 M sportfjädring
520 Dimstrålkastare
710 M Sportläderratt
481 Sportstolar
4MG Interiörlist Aluminium finslipad
663 Radio Professional
534 Klimatautomatik
540 Farthållare
521 Regnsensor
522 Xenon
386 Takrails
431 Automatisk avbländande backspegel
4AE Armstöd
507 PDC bak
249 Multiratt
17" fälg v-eker 188

Alla synpunkter mottages med tacksamhet!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Har du funderat på 118D? visserligen trängre än e90 men riktigt snål och miljöbilsklassad, och om jag inte hört fel så kommer 318D att bli miljöbilsklassad snart också. Och om du tycker 3-serien är trång så finns ju alltid 520D (E61), rymligare, beknämare och lite mer tillbakalutad (läs som slöare)

I övrigt så hade jag valt bavaria m-sport pkt då 18" är lite häftigare än idag svensson 17" och M Aerodynamikpaket är j*vligt snyggt.

Är du mer intresserad av prestanda än ekonomi? köp då 325D som trots beteckningen är på 3l.

Oavsett hoppas jag du blir nöjd!

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du har rätt, barnvagn in = fullt. Nästan... Men vad gör man, väljer en snikutrustad 5-serie? Svårt val, ja ganska för mig. Men det blev en 320d för mig, ville ha automat och skinn.

Jag skulle skippa hifi då skillnaden är minimal. Sen tycker jag att M-paketet gör jätteskillnad på utseendemässigt men det kan du ju bara avgöra själv.
Cr
40
Crowley_1
320dT -08
Lånar tråden då även jag står inför att eventuellt beställa en ny 320dT. Utrustningen blir troligtvis Bavaria-paketet som innehåller hela Comfort, Advantage och delar av Dynamic samt Metallic och M Sportratt. Därutöver tänkte jag lägga till Isofix. Några frågor:

Vad mer bör jag tänka på vad gäller ”viktig utrustning”? T.ex. förvarings- och belysningspaket? (Är inte intresserad av navigator).

Är det värt att köpa en 320dT nu eller ska man vänta till faceliften? Troligtvis kommer den att vara något dyrare samtidigt som det inte är rabatterade erbjudanden på utrustningen (som det är nu).

Vad tror ni kommer att hända med motorerna när faceliften kommer? Den nya dieseln kom ju 08…

Tacksam för råd och synpunkter!
Vänta på faceliften! Bilen blir snyggare och bättre!
Pl
63
Playerex
320d touring -09
Vi har två barn och det fungerade bra med en barnvagn om du väljer en Tysk tillverkad eftersom dom ofta tar mindre plats. Klart ska du packa med dig halva huset är det kört.
Det bästa är att byta till en sulki så snart barnet kan sitta bättre.

Lite får man offra för nöjet att han en trevlig bil. M v h
Både belysningspkt och förvaringspkt är bra och billiga alt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.