|
|
|
|---|---|
| När börjar en bmw mattas ut? | |
|
En BMW mattas inte ut med tiden om den får rätt service och omvårdnad, den får bara mer patina :) Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
En BMW-motor som är välservad och inte övervarvad håller längre än karossen. Jag har sett bilar med 60 000 mil på mätaren. |
|
| Har en 740 -95 svensksåld som gått 25500 mil, nästan helt problemfritt( soppapump, antispinnsensorer i bakaxeln, Klimatorautomaik, och bakre bromsskivor bytta)bilen går som en klocka och drar inte en cl olja mellan servicetillfällena. Så jag får hålla med ovanstående. | |
| Mycket intressant. Om man ska gå efter till salu-annonser verkar de flesta BMW gå upp i rök eller försvinna ut i omloppsbana vid 20-25.000 mil. Hur ofta hittar man en BMW på annons med 30.000 på mätaren? Hur ofta ser man Volvo eller Mercedes som gått 30.000? | |
|
Hejsan Chevamannen, orsaken till att ingen(få) försöker sälja långmilare är att det är nästan omöjligt att bli av med dom. En god vän till mig hade en 525 92B (tre år sedan), den var väldigt fin, inga fel förutom att den hade gått 25500 mil, den var enormt svårsåld trots att många bilar med mindre mil var betydligt risigare. Så det är ju vi BMWköpare/ägares fel att det finns en noja för långmilare. Som enskild person utan enorma tillgångar på pengar är det bara att foga sig dock om man ska kunna sälja bilen och inte köra den tills den är helt slut. Ofta brukar de flesta bilar inte ta slut pga att motorn är slut utan av andra orsaker (rost, sliten inredning etc etc) Simon |
|
|
Hade en 518i -90 som gått 39.000 mil, sålde den för en månad sedan. Jag bytte dock motor på den vid 38.000 mil då kamaxeln m.m. var slut (den knackade styggt vid körning). Satte i en som gått 12.000 mil. Men, jag var tredje ägaren och jag vet ju inte hur det två tidigare servat bilen... jag inbillar mig att det är viktigt att t.ex. hålla fast vid en och samma oljetyp. Det kan ju naturligtvis ha varierat med de olika ägarna. Dessutom körde jag ganska hårt med den, på höga varv i lång sträckor (i toppfart), vilket inte hör till det normala. Har nu köpt en 525tds (diesel) -98, får se hur länge den går! |
|
holmis54 |
Alla bilar som sköts ordentligt rullar som tidigare sagt väldigt långt. Men sen gammalt tillbaka så lever 20 000 mils gränsen kvar, d.v.s att bilar sjunker drastiskt i värde så fort dom passerat 20 000 mil. Det kanske stämde för 10-15 år sedan med dagens bilar skall klara 35 000 mil utan större problem. |
mackan325 |
Vi har en 730i - 89 i familjen, köptes ny och är alltid servad enl bok. Har gått 65000mil, inga problem utom att toppackningen gick vid ca 55000 men det får man väl förlåta den för, kopplingen byttes samtidigt och några vattenpumpar har gått genom årens lopp.... Original topp/kam samt avgassystem(!!!) men det börjar bli lite kexigt nu. Som någon nämnde ovan, det är inte lönt att sälja en sådan här bil värdet är 0. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.