|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
|
Jag har kört med dom sen påsk och det har fungerat bra. Har besiktat med dom oxå inga bekymmer. |
|
|
Hur gick det med sportbromsarna? har provat biltemas vanliga skivor fram på min e39a och de slog sig direkt, gick tillbaka och fick ett par nya som oxå slog sig direkt. så nu är frågan om man skall köpa orginalskivor eller om man kan använda biltemas sportversion |
|
| Nej, det har jag inte. Men det kanske är på G. | |
| Jag har kört med mina i 500 mil utan problem. jag trodde dom hade slagit sig, men efter jag bytt bussnigarna i casterstaget försvann vibrationerna vid bromsning. | |
Conan999 |
Jag ska byta på min sambos V70 nu när som helst. Har köpt sportskivorna från Biltema. Conan999 |
|
De funkar klockrent, jag har nu kört en hel säsong inkl många mil på Gelleråsen med denna Länk som dessa skivor sitter på. Det enda problemet jag upplever är att de har tendens till att få mycket ytrost men det kanske bara är på min då den står stilla lite oftare än en vanlig bruksbil. Jag rekommenderar även att lackera skivorna med någon vettig färg ;) |
|
|
Frågan är hur det funkar att slitsa Biltemas orginalskivor? Har möjligheten att göra detta,men frågan är om det är värt det? Någon som testat detta ? Har provat Biltemas Orginal (Bak) på Tjejens e46a med kasst resultat :( Dessa sprack från centrumet ock utåt rejält pga av anliggande bromsar,så visst skivorna blev varma men jag/vi åkte inte så lång pga att klossarna låg an som dom gjorde. Men varmt blev det i alla fall så de sprack ?! Dom blev dock inte så varma att de var röda så nog borde dom ha klarat detta utan att spricka tycker man? Reklamerade inte dessa skivor då förutsättningarna ändå var fel,jag menar klossarna låg ändock an för mycket under färd = mitt fel! Har funderat på att byta ut skivorna på 5an till dessa sportbromsskivor under vintern då pärlan står i ide,ock följer nyfiket denna tråd pga detta ;) |
|
Conan999 |
Hej. Nu har jag monterat på Biltemas sportskivor fram på min sambos V70. Kan säga att jag är mkt nöjd hittils Conan999 |
|
hade biltemas skivor fram en hel sommar. de fungerade jättebra tills jag på hösten grisnitade från 170 till 0 och stod still ett tag. sen var de skeva.. hade då värmt upp dem ganska bra innan också. tyckte de var lite röda efter sista bromsningen. men man ser de man vill se (kanske). BMW ownz |
|
|
hoppsan. glömde skriva att de var original. har nu ventilerade som jag misstänker är från biltema. de har gått finfint i 2 år. BMW ownz |
|
| Sorry vart fel igen...... | |
|
Väcker liv i en äldre tråd igen.. Har köpt Biltemas Sportbromsskivor till min E39a. Både fram och bakskivorna är borrade,men slitsade enbart på de främre skivorna. Någon mer som hunnit rulla några mil på dessa skivor från biltema (sport) och kan ge en utvärdering efter några mil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.