|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Borka, det är helt andra skivor... Gå till butiken o jämför, annat material också, eller annan blandning så klangen är helt annorlunda vid slag. |
|
|
Bara hört goda saker om biltemas slitzade skivor. Däremot biltemas bromsbelägg har jag inget gott att säga om, dammar otroligt mer än orginal och blir "mattade" snabbt. |
|
|
Jag har inte kollat på skivorna live och jag ger mig. Men jag funderar på sådana till mina bilar och skulle gärna dela dina erfarenheter. |
|
|
Jag har kört med Biltemas sportskivor och bromsok på Sviestad utan några som helst problem. En liten budgetlösning tills jag hittar vad jag vill ha på banbilen...... |
|
DMZ |
Ett tips: Köp de slitsade bromsskivorna, de med borrade hål spricker mellan hålen p.g.a värmen vid upprepade bromsningar. Samma sak med Mekonomens Tar-Ox skivor för 2000:- stycket. (undvik de borrade) |
| Jag måste byta på min volvo och lovar att komma med uppdatering. | |
|
Verkar ej finnas tll E34 :( Beemoholist javisst! |
|
|
Lizzardo, hur bra har de klarat sig mot rost? Är de förzinkade eller dylikt? |
|
|
Förzinkade? Det skulle nog isf försvinna i ett rökmoln vid första inbromsningen...) Givetvis kan legeringen vara mer eller mindre rostbenägen men bäst bromsverkan (friktion) har skivor som inte så lätt får blank eller bränd yta. Vid stillestånd rostar skivorna råa metallyta snabbt, behöver inte betyda sämre kvalité, tvärtom. Jag hade rostfria skivor på en tidigare hoj, bromsverkan var kass jämfört med "normala". Tyst och fint vid bromsning iofs, inget väsande ljud osv, men som sagt dålig friktion. FP |
|
|
folke, själva beläggningsytan kan ju vara hur rostig som helst, åker ju ändå av första bästa inbromsning. Men det är skönt när resten av skivan håller sig mindre rostig, skapar ju obalans och annat otrevligt. Bromsmannens skivor har ju exempelvis vanlig metall på beläggningsytan, men temperaturfärg mot nav och på flänsarna: Länk GE Motorsport förzinkar sina skivor, ptja funkar väl mest till transport och första veckan kanske? Dock verkar de hålla sig mindre rostiga jämfört med obehandlade, där de har slitzat själva blir det rost dock. Biltemas sportbromskivor håller lite bättre än deras orginalskivor (som redan är helt ok)... |
|
|
kan meddela att jag var på biltema idag och dom har inte bromsskivor a något slag till min 540. Beemoholist javisst! |
|
| DMZ: finns det både borrade och slitsade? på tema? | |
| vad ingår i en monteringssats för b belägg? biltemas sats på orginalbelägg? tumme uppp eller ner? med sportskivor från tema | |
|
som jag förstod på killen som jobbade på biltema då jag var där så är sportbromsskivorna ok men inte originalen om man kör lite hårt. va en ganska ung kille sa att han hade själv sportskivorna från b tema. Beemoholist javisst! |
|
|
Eh, orginalskivorna håller fint, antagligen bättre än sportbromskivorna då de har mer gods,, Men sportskivorna ser ju finare ut =) |
|
|
mixim, ok..jag har ej egen erfarenhet kring det, hörde bara vad han på biltema sa:) Beemoholist javisst! |
|
| Är alla sportskivor från biltema hålborrade? | |
|
Aaa |
|
|
Jag var och införskaffade sportskivorna idag, så vi får väl se hur dom funkar. Blir väl och sätta dit dom i påskhelgen. Fick på sommar däcken i helgen och det var gött. |
|
| Hur har det gått? Funkade sportskivorna bra? har införskafft sånna idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.