|
|
|
|---|---|
|
Skulle bara ut och tanka bilen och så händer följande: När bilen blivit varm och jag svänger ut på e20 känner jag att motorn dippar kanske en sekund och kommer tillbaks direkt. Men efter det är motorn seg, liksom hackar och vibrerar lite grann när jag accar och gaspedalen känns som en tvåtaktatre som får för lite bränsle, seg! Efter en stund upptäcker jag att antispinn lampan lyser också, kan detta ha något samband eller har man sån otur att en vev/kamaxel givare går på samma gång som antispinnkortet går åt hlvte. Efter detta är den lite trög att få igång också + att den gurglar när jag varvar den från tomgång, inte alls bra detta. Vad tror ni?? Holmis | |
| Om du nu hade antispinn aktiverat - går bilen bättre om du kopplar ur den? | |
| Verkar inte göra någon skillnad faktiskt, tänkte att jag möjligtvis hade kommit åt asc knappen av misstag men det gjorde ingen skillnad när jag knäppte på/av den. asc symbolen lyser hela tiden och bilen beter sig likadant oberoende av vad jag gör med asc knappen! | |
|
Mycket märkligt! Var och köpte hamburgare, gick som en klocka på vägen dit, ingen seghet och inga vibrationer! När jag åkte hem var problemen tillbaks igen, seg och hackigg och vibrationer när jag accar! asc lampan lös hela tiden så samband kan väl uteslutas antar jag! |
|
| Ja jag kan ju inte så´nt här, det kommer nog nå´n som kan snart. Men - du skriver "Efter en stund upptäcker jag att antispinn lampan lyser också". Normalt sett lyser den konstant när systemet är oaktiverat, så då utgår jag från att du brukar köra med systemet aktiverat. Kan det vara så att antispinnet träder i kraft även om det inte behövs? Symptomen du nämner låter ju precis som när man ger gas på halt underlag. Prova att söka på asc, antispinn mm. Det finns väl åxå ytterligare en gaswire för just asc:n, på min syns den under själva toppkåpan. Har för mig att jag läst nå´t inlägg om strul med denna som resulterar i det du skriver. | |
| Tack för tipset, sökte lite inlägg och hittade vajern, gick ut till bilen och kollade. Vajern hade halkat ur sitt spår, lade vajern rätt och allt funkar som det ska igen, lite ynklig konstruktion måste jag säga. Får hålla kollen på den vajern! | |
|
KOPPLA BORT LUFTMASSOMÄTAREN O SE OM DET E NÅGON SKILLNAD. OM BILEN GÅR BÄTTRE BYT BARA DEN. ELLER OCHSÅ OM DEN GÅR LIKADANT VID BORTKOPPLING SÅ ÄR DEN KASS. LYCKA TILL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.