|
|
|
|---|---|
|
Hej Jeg bor i Sverige og har en fråga ang reglerne for at "øvningskøra" her. Vi har nemlig ikke samme regler i Danmark. Min fårga er denne. Får min søster som er 18, og som holder på at tage køre kort i Dk, køre min bil herovre? Selvklart med "øvningkøre" skilt på baklukan samt mig bredvid.. Mvh | |
|
Jag är inte helt säker på om jag förstod frågan rätt, så ha överseende om jag svarar på en helt annan fråga. För att få övningsköra i Sverige (som svensk medborgare) krävs att man har ett svenskt körkortstillstånd, samt att handledare & elev tillsammans genomgått en kurs på ca 3 timmar. __ Min bil: Länk |
|
|
Mugge tak, det var precist det jeg hadde behov at veta. mvh |
|
|
Är tanken att hon (dansk medborgare som ska danskt körtkort?) ska övningsköra i Sverige med svenskregistrerad bil? Jag är tveksam, med rätta mig gärna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Här hittar du alla regler: Länk | |
|
Inget konkret om just detta på den sidan MEN: Övningskörningen faller redan platt från början: du måste ha handledar intyg från länsstyrelsen i Skåne för att få övningsköra i Sverige, din syster saknar svenskt personnummer så nåt sådant intyg lär ni inte få dvs ingen övningskörning... Och ett GILTIGT körtkort från ett EES-land saknar din syster så det blir att åka med... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
takker for info, bliver nok ingen "øvningskørning" for hende herovre..:) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.