AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
851

DEFA Spectra, kan ej avaktivera...

Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Jag har en 520 Touring med ett DEFA Spectra 3xxx. Efter att batteriet varit urdraget så kan jag inte avaktivera larmet. För något år sedan så köpte jag en ny handenhet, men den har blivit tvättad i tvättmaskinen och är oanvändbar. Sedan det missödet så har jag inte haft larmet aktiverat. Nu var det ju ett tag sedan jag avaktiverade larmet och nu lyckas jag inte och när jag inte lyckas så börjar man ju fundera på om man är idiot eller om något är fel. Jag har för mig att man skulle sätta på tändningen, vänta tills det slutat blinka, hålla in knappen på mottagaren i 30 sekunder och sedan ska lampan sluta blinka. Det fungerar inte. Jag kollade i manualen och där kan man läsa hur man ska avaktivera självaktiveringen. Samma procedur som tidigare men inte hålla in knappen. Efter ett tryck på knappen tänds lampan på mottagaren och skall lysa i 30 sekunder. Det fungerar, men när lampan återgått till att blinka så är larmet fortfarande aktivt och startspärren aktiverad.

Jag har kollat på övriga trådar på fotumet och inte hittat någon som löser mitt problem. Hoppas någon av er har erfarenhet av , och lyckats lösa detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.