AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.083

En total död 540 -97 men fullt med el

Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
Go morn!
Skulle köra min kära 540 i fredags ner på stan, absolut inga problem att göra det, den starta som en spinnande katt´, jag är borta i mellan 2 o 3 timmar och när jag hoppar in i bilen och ska starta den så händer ABSOLUT ingenting, allt i bilen tänds som vanligt men den vill inte starta.

Va kan detta nu vara då?

Startmotorn som har pensionerat sig eller som jag fundera på, kan det vara växellådan (aut) som inte funkar pga att den måste vara i P-läge för att man ska kunna starta bilen.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tja, den klena kabeln från tändningslåset glappar på startmotorn/solenoiden. är det vanligaste felet.
Kan givetvis vara växelindikeringen också, funkar den i instrumentet ??
Säkring 15 är den hel ? Inte helt ovanligt att oljenivågivaren kortsluts och då går 15 sönder, vilket förhindrar start pga växelindikering ligger på samma säkring i så fall måste man lossa kontakten på oljenivågivaren för att kunna starta bilen efter att ha stoppad i en hel säkring.
Batteriet ?? Hur många Volt håller det ??

///MVH Hasso
Länk
Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
batteriet är ett år gammalt ligger på 95Ah vet inte hur många volt.
va nere precis och kollade, säkring 15 brunnen. har en ny säkring men måste veta vart och hur jag ska koppla bort oljenivågivaren.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du måste under bilen, och lossa kontakten som sitter på givaren i oljetråget.
Sedan byter du givaren, vid nästa oljebyte tex.
Det är den svarta som syns på bilden. när jag plockat ned tråget för att kolla bultarna på oljepumpen.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
61
Amipower
BMW 520D 2007
KOLLA OM DINA BROMSLJUS FUNGERAR. DET KAN VARA FEL PÅ GIVAREN SOM KÄNNER AV ATT DU HAR TRYCKT PÅ BROMSEN. OM INTE DEN FUNGERAR SÅ E DET JU SOM ATT VRIDA PÅ NYCKELN MEN INTE HÅLLA BROMSEN PÅ EN AUTOMATARE. LYCKA TILL
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.