AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.030

Problem med min 735:a E32:a

Keevin
Hej det är så att jag undrar om det är någon som vet vad det kan vara för fel på min bmw ?? det är så att bilen har stått ett par månader och sedan så tyckte jag att det skulle nog vara bra att ta en kortare sväng bara för att !!
jag hann bara komma ett par kilometer så slocknade bilen för mig och ville inte starta så att vi fick bogsera hem bilen !!
Jag lät bilen vara ifred över dagen och sedan provade jag starta och bilen går nu ojämt på tomgången vid 700varv i min !! Sedan när jag varvar upp den i 1500 varv i min så går den renare!! Jag har inte kollat var det kan vara då det hände idag men jag tängte om det skulle vara någon som vet vad jag skall kolla först ?? Hör av er tackar för svar Mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

När servade du bilen sist?
Dvs med stift,kolla tändkablarna,filter,rotor,fördelarlock,kontrollera ev.sprickbildning i bälgarna på insugssidan osv..

Kan även bero t.ex på din Lmm..
Jag hade liknande fel på min vagn,då var det en renovering av lmm som avhjälpte mitt problem då..

Tja...det var "några exempel" hur som helst,kan naturligtvis vara annat...men kanske en bra början.

Annars så tycker jag att du ska kolla i "sök inläggsfunktionen" här på sidan...där finns massor av information av än det ena än det andra :)

Mvh Janne.
Keevin
Okei tack för svar misstängte det själv att det skulle vara något med det som var felet en vanlig service alltså !
Har aldrig tängt på att det skulle vara något sånt då förra ägaren så att det satt en utbytesmotor i den på 12000mil , Chassit har själv gått 30000mil men är i jätte fint skick !
Builen har gått jätte bra tills nu då jag tyckte att bilen var lite spec. då jag starta den ! tycket inte att den gick riktigt så bra som den gjort förrut !
Hoppas bara att det inte är någon styrbox el. liknande då jag hört att man måste köpa sånt nytt då dom är kodade med spec. serienummer!

Men vad menar du med "Lmm" tängte du på lambdasonden ??
Är det isf svårt att byta ?? dyrt ??
Tackar för hjälp och svar !! Känner mig kanska ställd för tillfället !!
Med vänliga hälsningar Kevin !!
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Först av allt skulle jag kolla upp när bränslefiltret var bytt, var det länge sedan så skulle jag byta det. Därefter skulle jag tanka bilen full med ny soppa, eventuellt slå i en flaska K-sprit.

Dagens soppa blir verkligen kass när den får stå.

Sen skulle jag ta bort batteripolen ett tag för att nolla datorn, sedan varmköra bilen riktigt ordentligt. Inte smygköra runt kvarteret. Ta en ordentlig tur.

Därefter skulle jag felsöka bälgar/slangar, byta stift, olja, oljefilter och luftfilter.

AC Schnitzer | Made by winners, made for fun
Keevin
Okei skall göra det har beställt från BMW nya kablar fördelarlock och rotor sedan har jag köpt nya tändstift !! skall kolla bränslefiltret !! Kommer köpa ett oavsett så vet jag att det är bytt !!
Hoppas bara att det inte är någån styrbox "inte så billigt" som har gått !!
Bilen går och startar direkt men går ojämt i motorn men går renare om var varvar !!
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
LMM = LuftMasseMätare.
Sitter på insugssidan efter luftfilter och en gummibälg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.