AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.381

När kommer Z4 roadster med plåttak?

ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Eller blir det en helt ny modell istället? Blir det 2009, 2010 eller 2011 - vad tror panelen?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Menar du plåtcab?
Z4 coupe finns ju redan, så jag tror inte BMW tar fram ytterliggare en modell.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Men med coupén blir man inte rufsig i håret!
Jag hoppas att det aldrig sker <_<

Riktigt tygtak ska det vara, inget plåtgissel. Det sista jag vill ha är en Z4 som väger 1900kg.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Z2:a som är planerad till 2010 ser ut att få "tygtak" iaf av vad jag har hittat på nätet. Här går säkert åsikterna isär men jag håller med Freddesix, ser ingen anledning att ha plåttak då jag inte har "hjärta" att köra finbilen i all slask och salt på vintern plus att bilen blir tyngre. Möjligtvis att den skulle isolera bättre än tygtaket och då tänker jag på vindljudet och ljudet från vägbanan.

Om de sätter plåttak på Z4 eller den bilen som framöver kommer att ersätta den så är de en kund fattigare. Audi nästa?

Plåttak passar sig utmärkt på större coupéliknande bilar men inte små och härligt övermotoriserade diton från Bayern. Således tycker jag att plåttak på nästa utgåva av 6-serien skulle sitta som gjutet, men Z4...nej tack! Körglädje i främsta rummet, om jag får be. Det är ju därför jag älskar den här jäkla bilen!
Ni kan vara helt lugna. Om ni läser senaste tyska numret av AMS så presenteras nya Z4 Roadster där. Lansering 2009 med softtop och uppfräschat utseende. Inga dramatiska förändringar på ett vinnande koncept!
Vajjert!

Finns det månne några länkar till färska PS- eller spionbilder på bilen?
Enligt senaste numret av Automotorsport ska det även komma en z4 med plåtcab iom ansiktslyftningen 2009. Dessutom ska det komma en dieselversion.
Om detta verkligen stämmer låter jag dock vara osagt...

Dieselversionen är i alla fall jag lite splittrad inför. En Z4 med x35d-motorn skulle säkert vara fräckt. Om de släpper en sådan så kan inte x35i-motorn vara långt borta, och det vore grymt. Tygcab och 306hk-motorn...orderbok hit!
tänder er x35d motorn i z4.. skulle vara mums mums.. trimma den lite och fatta vilken prestanda man skulle få :D
Annars känns x35i-motorn med lite Vishnu som en helt okej lösning *visslar*

1400kg och styvt 400hk på veven...hejhej!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.