|
|
|
|---|---|
|
Centrallåset fungerar ej; har gått igenom varenda tråd ang centrallåsproblem men hittar inte just min symptom! Har kollat och bytt alla nämnda säkringa även ''huvudsäkringar'' sitter en på tornet fram och en under baksätet på hö-sida Centrallåset funkar ej inte eltakluckan eller elrutorna... det klickar i det svarta relät som sitter under baksätet på vä-sida när du försäker aktivera någon funktion så som låsning/upplåsning eller körning av rutor/lucka.... det måste ju betyda att det går fram signal till relät men att det inte går ut någon matning tillbaks till funktionerna... torkarna fungerar som de ska och orginal larmet fungerar (aktiveras då du vrider nyckeln till deadlock läget två ggr) En annan sak är att varningsblinkersen aktiveras ibland när du kör med torkarna... har testat att även byta crash relät och det där stora svarta styr relät under baksätet... Exakt vad finns då nu kvar att byta? innerbelysningen funkar och slocknar som den ska när du stänger dörrarna och/eller låser så brytarna i näsorna bör ju vara hela också! snälla... detta ämne har ju ältats om och om igen men ingen lösning finns på mitt problem så hjälp mig! mvh ___Pii___ | |
|
Välskriven felbeskrivning! Har du bytt/flyttat om säkringarna? Säkringar kan se hela ut fastän det är avbrott i dem. Du ska inte behöva vrida två gånger till deadlock-läget, larmet ska gå på första gången man vrider till 90 grader och drar ur nyckeln. Tjuter larmet om du öppnar en dörr? Relämodulen brukar vara svart, grundmodulen oftast grön. Det kan vara någon av dessa som spökar. Du kan ladda hem elschemat här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Säkringarna är bytta till nya lovar att jag testade dem med multimetern innan jag satte i dem... passade på att byta alla säkringar i hela bilen typ... larmet tjuter om jag öppnar en dörr ja.. den blinkar så där typiskt amerikanskt halvljuset och varningsblinkersen om vartannat :p =) ser hur fränt ut som helst, den där svarta relämodulen har jag testat att byta mella tre olika har även testat dem i en annan bil där de funkar som de ska... den gröna modulen däremot vart sitter den? under baksätet på min bil sitter det två svarta stora låtor om jag inte minns fel lr är en av dom grön som du säger? eller sitter den någon annan stan? ___Pii___ |
|
|
har lusläst detta schema hur många ggr som helst men såg nu när jag kolla en extra gång att det finns ett relä under baksätet som benäms ''K 15'' som ska ha någon form av skyddseffekt?! men aldrig blivit omnämd på forumet... ska ta och testa om det funkar att byta! ___Pii___ |
|
|
På äldre bilar är GM svart, den är lika stor som RM och sitter intill. Originallarmet ska inte blinka med halvljuset, är det någon hemmakoppling? Man kan nästan misstänka att det är någon jordpunkt som är kass, har du provat att jorda direkt på någon motor? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.