AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
843

Problem med larmet

le
93
letsrace
323Ti Compact- 98
Tja alla BMW-älskare.

Då jag skulle byta batteri på larm-fjärrkontrollen,nollställdes denna då batteriet byttes. Så nu fungerar den inte, varken av eller - aktiverar larmet.

Larmet på bilen är ett Cobra larm. Vet dock ej modell då jag inte hittar papper på larmet.

Fjärren är svart, rund, med två knappar samt gummi nyckelring hängare( om detta säger nåt)

Någon som vet hur man ställer in ett sådant larm.
Det verkar ologiskt att fjärren skulle reagera på ett batteribyte. Batteriet är ju normalt urkopplat tills man trycker på knappen, hur kan fjärren känna att man tar loss batteriet? Jag tippar på att något annat hände vid bytet, dålig kontakt, böjd eller lossnad kontaktfjäder, kanske rent av felvänt batteri?

FP
le
93
letsrace
323Ti Compact- 98
Nu när du säger det tror jag att vi råkade sätta in batteriet omvänt.

Vad kan detta innebära, kortslutning? Kan det gå att återgärda.
Omöjligt att svara på, har du tur så händer ingenting, vissa hållare förhindrar arr det blir kontakt om man vänder fel osv. Prova att sätta batteriet rätt, om inget händer så finns risk att elektroniken har skadats. Sen är det frågan om det går/är lönt att reparera, ny fjärrsändare blir oftast bästa alternativet.

FP
le
93
letsrace
323Ti Compact- 98
I samma ögonblick som batteriet lades i felriktning, började fjärrlampan lysa konstant.

Då vände jag tillbaka den direkt.

När man trycker på knappen så blinkar indikatorn på fjärren, men bilen låses inte upp.

Vart kan man hitta cobra-larm grejor?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.