|
|
|
|---|---|
|
Somsagt så behöver jag hjälp med att hitta ytter temperatur sensorn. Länk Nr.4 på bilden, jag har hört att den ska sitta i vänster lufthål i fronten, men det gör den såklart inte, så om någon vet vars Nr.5 (på bilden) är så är det ju bara för mig att följa kablarna. Problemet jag har är att jag tror det är knas med just sensorn då det ibland står att det är (offtast) -36 grader, men den kan pendla och gå upp till +10 osv. Har hört att det kan vara färddatorn också, men jag vet inte ? Den varnar ju för halka lite då och då när det egentligen inte borde vara risk för det alls. Annars har jag inga problem med färddatorn. Tips, idéer osv mottages tacksamt ! | |
| På vissa 3-seriebilar sitter den i luftkanalen till bromskylningen som du nämner. Har även hört att den kan sitta i "hasplasten" under motorn någonstans på någon 3-modell, men om du söker på temperaturgivare eller yttertemperaturgivare så hittar du det nånstans. | |
|
Sådär, nu är problemet löst. Jag kikade helt enkelt på en annan likadan bil. På min bil var det så att kablarna var avklippta och sensorn borta (inte konstigt att man inte hittade det då...) Men dom två kablarna som är grå/orange och grå/brun, dom går från en kabelstam på vänster sida som går från säkringslådan längs med kanten fram till lyktan, sen går dom olika kablarna lite hursomhelst, men dom till sensorn går iaf via typ tutan och ner till vänstra luftkanalen precis som Anders-72 säger. Tänkte att jag skriver ut det här om någon annan har samma problem som jag hade :) |
|
| Mycket bra info!Tack så mycket. | |
|
tack för infot, ska ´kolla min också visar lite fel. kanske e någon värme avvisare för min visar varmare en det är. jonte the man |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.