|
|
|
|---|---|
|
Har monterat på mina 19" och funderar på att sänka bilen men undrar ifall det är svårt på en 1-Serie 3 dörrar (E81)? Har varit med och sänkt en 318is och det har var ganska enkelt. Har 1-Serien några komplikationer som gör det svårt att byta fjädrar på den? | |
|
Tjena! Jag har en kompis som är mek. som har bytt fjädrar på en e87 och det var ett helvete enl. honom. När han hörde att jag tänkte slänga på fjädrar började han slingra sig, men jag lyckades 'sweet talka' honom så på torsdag åker H/R 50/25-sats på. :D Det jobbiga är tydligen fram, där man enl. honom måste riva ner halva framvagnen... Mvh, /Wille |
|
| Nej, proceduren är snarlik som på vilken annan bil som helst. Inget att vara rädd för. | |
| Nu när dollarn är så låg är det dock bara att köpa ett par KW-coilovers från staterna. Då blir det ännu mindre jobb med att byta dessutom. | |
|
WilleW Var köpte du ditt kit och vad kostar det? 50/25mm H291871, är det den du har köpt? Dennis82 Tror att det räcker med fjädrar, därmot kan man ju köpa dom från USA för billigare pengar. |
|
|
Jag kan återkomma på torsdag kväll och berätta varför ettan är så knölig att byta på, jag har ingen lust att störa min bekanta på semestern. Han har som sagt redan gjort proceduren på en e87 120d. Dock kan jag hålla med Dennis om att det kan vara värt att kolla på coilovers från USA. Jag får arbetet gjort för en väldigt liten summa pengar vilket gör det prisvärt för mig. Jepp, det är H&R's 50/25 sats jag har köpt. Här är en 120d med 60/40 H&R sats (den min bekanta monterade): Länk Mvh, /Wille |
|
|
60/40 H&R ser ju ut att sitta som ett smäck! Så på Torsdag sänker du in eller har jag fötstått fel? Jag har 9.5 i bak och är ganska säker på att jag kommer att behöva valsa skärmarna för att det inte ska ta i om jag sänker min bil. Har du funderat något på hur det blir att sälja bilen sen när den är sänkt? Berätta gärna vad du får betala för jobbet via PM eller här. |
|
|
Sänkningen lockar nog lika många som det skrämmer när du vill sälja bilen. De som personer som blir lockade har dock ofta sämre betalningsförmåga pga ålder. En sänkning går ju alltid att återställa till en relativt liten kostnad. Däremot skulle jag ALDRIG köpa en åretruntbil med valsade kanter eftersom valsnigen förstör original rostskyddsbehandling, Den valsade kanten som får sprickor i grundfärg och galvning blir en riktig rysare ur rostsynpukt. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tvära vändningar: Jag ska förmodligen sälja min 120 inom ett par månader p.g.a. att frugan ska börja studera så det blir inga nya fjädrar för mig. OT: Jag har en uppsättning BMW-Performance stripes till e81 (beställningsvara, levtid över en månad) om någon med etta är sugen, blir nog jäkligt snyggt på en vit bil med svarta stripes, se BMW-performance katalogen... Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.