AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
650

Hur funkar det att köra med 225/45-16 runt om på E30?

Visa användare
78
joakim2
320iM -89
Hej!
Skall snart lägga på nya sommardäck på mina Hartge fälgar 7.5x16 et 25.
Har tänkt mig 225 45 16 både fram och bak ev 205 50 16 fram. Någon som har erfarenhet av 225 runt om? Får det plats, ser det snyggt ut, körbarhet? Har som ambition att diametern skall vara ungefär som mina nuvarande org.fälgar 205 55 15. Tips tages gärna emot.

Mvh Jocke
jag har kört med det och de går utmärkt så länge inte bilen e sänkt för mycket eller du har mycket att köra med.
de sistnämda orsakar att hjulet vill framåt vilket leder till finputsning av insidan i hjulhuset,hehe
men de finns ju spacers att bygga ut med om det kniper
Fram bytte ja dock ned mig till 205:or istället så att bilen blir mer understyrd och även lättare att köra med om det regnar.

min bmw 324td hemsida Länk
Visa användare
78
joakim2
320iM -89
Ok Kanske inte är så bra idé eftersom bilen är sänkt 60/40. Är det fram som är kritiskt eller? hade 205 innan och tyckte att däcket såg för smalt ut. Sedan är jag kanske lite rädd om mina nyrenoverade Hartge racing split!!
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Hartge racing split är fina dom. Bak är inga problem men mer än 205 i fram tar i. Hade 60/40 på min 325 och den tog i lite vid fulla rattutslag. Enligt Hartge är 225 rekommenderat i bak för just dina fälgar. Den informationen har dock försvunnit från deras hemsida nu.
Hej.
Vet att på en del bilar håller inte bakhjulslagerna.
Men visst är dem snygga.

Kjelle
Visa användare
78
joakim2
320iM -89
Bakhjulslagerna byttes i sommras samtidigt som jag uppgraderade till 325:ans bakvagn. Blir nog 225 45 bak och 205 50 fram. Tackar för hjälpen
Mvh Jocke
Då skall det säkert gå bra.
Lycka till.

Kjelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.