|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har inte tillgång till min instruktionsbok för tillfället så jag tänkte höra om någon här kunde svara snabbt på frågan. Idag när jag låste bilen så blinkade "clownnäsan" (larmindikatorn under backspegeln) 5-10 gånger i snabb följd (1-2 blinkning/sekund) och fortsatte sedan sitt vanliga långsamma blink som indikerar att larmet är igång. Jag har aldrig sett att den beter sig så innan och nu undrar jag om det indikerar något speciellt som jag ska kolla upp. Jag testade att låsa upp den och låsa igen och då betedde den sig som vanligt, dvs inga snabba blink utan direkt till sitt vanliga långsamma blink. Bilen är en E46 330Ci, -02. Tacksam för alla svar! /Wiberg | |
|
Det indikerar att någon givare är öppen, kan bero på fel eller att någon av de larmade sakerna faktiskt inte är som det ska. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Tack för svar! Jag funderade på om det kunde vara någon dörr som inte var riktigt stängd eller liknande, men allt såg stängt ut. Jag får se om det återkommer. Möjligt att någon givare gett upp. /Wiberg |
|
| Larmet reagerar också så när du avaktiverar kupédetektorn med en extra tryckning på larmknappen. | |
|
Aha, det visste jag inte. Tack! Jag har inte sett beteendet igen, det var bara den enda gången. Jag funderade på om ventilationsrutorna bak var öppna, jag kommer åt dom knapparna ibland när jag ska dra ner framrutorna. Men de verkade inte ha varit öppna heller, så jag får väl helt enkelt avvakta tills det visar sig igen. Uppskattar svaren! /Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.