|
|
|
|---|---|
|
Struntar besiktningsmannen i om det tar i lite i skärmkaten, alltså däcket när han tar den på en sväng. Bara när man svänger höger ganska så kraftigt så jag det i, det tar inte i mycket men det hörs lite. Har inte hunnit böja in kanterna än i bakskärmarna så det är därför jag undrar. Tacksam för svar fort. //Schnitzer | |
|
Om det upptäcks så föranleder det en anmärkning. "Hjul/däck nöter mot annan detalj", ger en tvåa. Men märks det inte vid normal framfart så märker han nog inget. Jeppe |
|
| Det måste gå fritt, får ej ta i nånstans! | |
|
Ok, jag har beställt tid för att fixa skärmarna, men det är en timme efter besiktningen. Kan de släppa igenom den eftersom jag fixar det ju på en gång direkt efter besiktningen? //Schnitzer |
|
|
Schnitzer Vad har du för fälgar/däck på om det tar i skärmkanterna? Sänkning? MVH /Jonas |
|
|
Jag har Rondell 58 17" hjul med 255/40 däck. Den är inte sänkt, men det måste göras en modifiering av skärmarna bak. //Schnitzer |
|
|
10x17 bak och 8,5x17 fram. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer Då måste din bil vara sänkt. Jag har 17x8 235/45 på min E34 och den är inte i närheten av skärmkanterna. Jag tror inte den skulle ta i även om jag sänkte den. MVH /Jonas |
|
|
Jag har 235/40-18 fram, och 265/35-18 bak. Bilen är sänkt 120mm fram, och 100mm bak. Jag fick ta bort ca hälften av den horisontella biten på skärmkanten för att det inte skulle ta i. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.