AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
881

Planer på byte till Z4 2.5 -03

Snubblade över den här annonsen:

<A href="Länk

Och säljaren visade sig vara intresserad av ett byte mot min bil (runt 100 tusen klassen). Bilen är importerad och därför vill jag göra en ganska kraftig research på den innan jag ens börjar förhandla.

Nu skulle jag vilja ha lite feedback på denna kärra, så som:

- Kända "barnsjukdomar"
- Hur man tar reda på bilens historik på enklast vis.
- Utrustning som ingår och vad som man bör satsa på.
- Vad mer man bör tänka på vid köp av importerad bil.
- Vilket pris som känns rimligt att ge för detta objekt.
- Huruvida jag som är 1,95 cm lång får plats i bilen.

Övrig information som kan komma till nytta välkomnas och även smakliga synpunkter på objektet.

Tack på förhand!
La
13
Lars Berglund
Z4 2,2 Roadster -04
Volvo S60 -13
Volvo V60 -12
Du är lång!!
Själv har jag en Z4 och är 1,84. Tycker själv att det är nära gränsen för att få plats. Enklast är troligen att testa.
Värdering finner du b.l.a. på www.kvd.se där du kan lägga in uppgifter om bilen och få en hyfsad uppskattning av pris.
Vad gäller import är de alla importerade - du får noga gå igenom den bil du tänkt köpa, priset skall vara något lägre på direkt/privatimport. Utrusning som stolsvärme, strålkastartorkare o.s.v. kan saknas.

För övrigt är Z4 en mycket rolig och trevlig bil att köra. Det behöver inte gå så fort - räcker att fälla cabben och bara glida omkring.

/Lars
rr
22
rr530510
K1200R Sport -07
Z4 3,0siA -08
Hej Nille!
En -03 med 4500 mil verkar inte så farligt. Emellertid ser det ut som att bilen är använd även vintertid - sannolikt både i Tyskland (1 år) samt i Sverige. Du bör förvissa dig om att automatisk fällning/resning av sufflett kan ske utan manuell insats. Jag har egen erfarenhet av just detta. Ökad korrosion både inom el-hydraulik samt el-kopplingar gjorde tillvaron mindre angenäm. Fixat nu, men priset besvärade mig. Detta är "bortbyggt" fr.o.m. årsmod. -06, och är faktiskt ett "känt ämne" hos BMW.

Carter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.