|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad jag läst mig till så verkar denna låda vara väldigt driftsäker... inte som SMG I. Någon som haft problem eller känner nån som haft det med SMG II? Tack på förhand! // M.V.H. Daniel | |
|
Man ska væl se detta som positivt att ingen har svarat i tråden? :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Är nog inte så mycket probllem med dessa än då de inte rullat så långt, det blir helt klart dyrare när problemen kommer jämfört med en manuell i vilka det sitter en enkel mekanisk koppling utan en massa styrboxar och hydarulik. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
När kom SMGII? Fanns den bara till E46 M3? Mvh |
|
| smgII endast till e46 M3, kom 2002... | |
|
Micke169: kan nog vara som du sæger, att de gått før lite fortfarande. Undrar nær problemen då børjar uppstå hehe. Så en bil med 6-7000 mil borde inte vara några problem då? // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs: Tror inte 6-7000 mil är någon fara, har du hittat nåt intressant objekt? /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| smgpumpen är ett "vanligt" fel på smgII, dyr historia att byta... | |
|
Micke169: nej inte ænnu. Vet inte om man bara ska søka svensksåld eller oxå titta lite på bilar från tyskland.. Brooklyn: med "vanligt" menar du hur många då? // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs Tyskland eller Svensk solgt kan vel komme ud på et, foruden at den svensk solgt er lidt lettere at kolla op, den er lidt dyrere, samt er den vel også lettere at sælge igen.. Vigtigt i begge fald er vel historikken/service booken mm.. Verker som om at der kommet et par fine M3 E46 SMG II på Blocket her den seneste veka.. Lycka till |
|
|
stormdk: jo jag vet det. Svensk eller tysk spelar egentligen ingen roll. Bara jag finner rætt objekt så :) Den ska vara svart eller mørkblå, den ska ha PDC, 19" Orginal eller (tycker inte om 18" M-fælgarna alls) :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Själv har jag inte riktigt fattat hypen kring SMG-lådan på M3:an.. sorry to say :) Jag hade själv en manuell E46 M3:a tidigare och hade samma funderingar innan köpet, men jag måste erkänna att jag blev påverkad av allt som skrivs om SMG på olika forum, ärligt ! Utan det hade jag inte funderat på ngt annat än en manuell M3:a. Efter att ha talat med "SMG-ägare" så är det inte sååå många som aktivt använder SMG-lådan, man kör den oftast i automatläget verkar det som. Men men smaken är ju delad som tur är :) Lycka till |
|
| PappasPatrick>> ehhh jag skulle säga att man ALDRIG kör med automatläget och jag tror att dom flesta med smgII instämmer med mig eller?? | |
| bomis: Ok det är inte vad de ägare jag talat med sagt, men "alla" kommer ju inte med i den här undersökningen :) | |
| bomis: Håller med dig, automatläget använde jag runt de 4-5 första dagarna medans man vändje sig med det manuella läget och med bilen, sedan dess enbart manuellt, dock konstigt nog oftast med spaken måste jag erkänna... | |
|
Spajjjs : Detta var de enda trådarna jag kunde hitta på Gustavs site: Länk Länk Jag har bara hört talas om några enstaka fel men det var under 2003/2004 då jag själv hade en SMG II. I övrigt så verkar det vara en låda som har fungerat väldigt bra överlag. |
|
| echelon>> konstigt nog använder jag spaken oftast oxå... | |
|
endast automat i "city traffic" och mobilen i handen..:) och som bomis och echelon, nästen altid spaken... |
|
|
starre: tack för sidorna. Verkar som om lådan inte har stött på så mycket problem då iaf. Riktigt sugen e man nu :) Har en "extra" lägenhet till salu. Så fort den e såld blir de M3a :) // M.V.H. Daniel |
|
|
spajjjs>> lycka till i ditt letande! |
|
|
bomis: tack :) hoppas jag finner den jag vill ha.. lutar åt en 03- så man får de uppdateringar som kom då // M.V.H. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.