|
|
|
|---|---|
|
Har en Z4 2,2 2004 års modell utan färddator. När utetemperaturen understiger 3gr visas utetemp ett kort ögonblick, sedan återgår visningen till tid/klocka. Någon som vet hur man får utetemp att visas hela tiden - klockan kan jag se i radion. Manualen beskriver tydligt hur man gör om färddator finns - vi som saknar denna finess får skriva till forumet! Lars B | |
|
Visas tempen har man väl färddator? Är det inte bara att trycka på blinkersspaken? Finns knappen på spaken? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tyvärr, så enkelt är/var det ej. Så gör man om färddator finns - saknas på min. Dock har den utetempmätare vilket jag först upptäckte när utetemperaturen sjönk under 3gr. Då plingade det till och temp visades i displayen under en kort stund. Överraskande då jag själv ej visste/trodde att detta fanns i bilen. /Lars |
|
|
Knappen finns ej på blinkerspaken! /Lars |
|
|
Det är inte så att spaken blivit utbytt: Länk ? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hittade detta (på tyska), finns tydligen fler som har samma "fel". Länk Finns ett kit att eftermontera, frågan är om det innehåller mer än själva spaken: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu har jag kollat vad som gäller. Du behöver bara köpa en ny spak, men funktionen måste kodas in på BMW-verkstan. Samma spak monterades även på E38, E39, X3, X5, så den borde gå att hitta begagnad: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bugar och tackar för hjälpen. Skall checka med BMW i Göteborg vilka möjligheter som finns inom rimliga kostnader. /Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.