AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.510

Hur många kör med liten alt ingen reg.skylt i fram ?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Nyfiken på om någon mer än jag kör med liten alt ingen reg.skylt fram alls??
Jag kör med liten "porsche skylt" För mig innebar det förra sommaren en bot på 1500 spänn....
Sjäv har jag ingen anledning att köra utan på min fula bil, men känner flera som kör utan i fram men har skylten i bagaget. Blir man stoppad och har tur kan det funka med att säga att man just har tvättat och glömt att sätta tillbaka skylten..Gäller att bilen är hyfsat ren också=)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag tycker att nånting fattas om det är tomt där fram så jag kör med stora skylten samt att de små enligt mig ser lite fåniga ut.
Tack vare det så slipper jag dessutom böter på 1500 spänn... ;)

///BMW - Was sonst!
alain
Det finns på VV bestämelsen om just liten nr skyltar till bilar.
Det är inte vilken bil som helst som kan får det. VV går efter en lista över de bilar som kan få det.

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker precis motsatt mot dig JohanE! tycker den stora skylten fram förstör mycket av bilens utseende...
Jag kör själv med en liten skylt fram nu,och har klarat mig bra dom veckorna som den suttit på...i försej har de vart mörkt ut dom flesta gångerna jag vart ute och kört.
Blir man stoppad är de ju bara att spela dum och säga att den satt där när jag köpte den,och att man inte kan veta om de är olagligt eller inte...

Kanske är lite omogen stil,men vad gör man inte för att få vara fin :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Haas>> det var precis det jag sa till polisen...det funkar inte....dom sa att det var mitt ansvar som ägare till bilen att ta reda på att den är laglig...sorry den funkar inte....
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Jag har en liten regplåt fram, har haft den 4år nu och blivigt stoppad för kontroll 3gånger utan några problem, men när jag besiktar bilen har jag den vanliga såklart.

Mvh//
Jonas
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Vissa bilar passar inte alls med en reg skylt fram. Det förstör mycket av designen. Gäller tex. Maserati, Alfa och Mitsubishi Evo.
Me
10
Megraiik
320ik -88
finns det nån bmw som är med på vv lista?annars får man väl skicka en ansökan och se vad man får för svar.

"alla vill leva länge, men ingen vill bli gammal"
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Vill man ha en liten skylt på sin BMW kan man handla en original skylthållare för jänkarnas BMW. Då får man inte dit stora skylten. Vet att det finns o köpa bak och borde finnas fram med. Rätta mig om jag har fel.
JiiPee
Då får du till svar från vv att du får bygga om bilen till stor plåt, men har bilen varit regad i annat land tex usa och då med liten plåt kan det funka men inte om bilen haft stor plåt i sverige innan.
Skaffa personlig plåt, köp en jänk, du får liten plåt till jänkaren, flytta över personliga plåten till bmwn och du har en liten vv skylt på din bmw ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.