|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle vara väldigt tacksam för tips angående min bil som inte startar. Bilen startade som vanligt imorse åkte till jobbet ca 6 km bilen gick fint som vanligt. Sen när jag skulle hem startade inte bilen. Batteriet är laddat starmotorn går runt men det verkar som bilen inte tänder!? Tändstiften är bytta i oktober den är servad i november med olja ,filter. Kamremen byttes för 2 tusen mil sedan. Instruktions boken är på tyska så jag fattar inte ett skit vad det står.. Kan det vara någon säkring?? Isåfall vilket nummer så säkringen ska jag byta? Kan som sagt inte tyska så kan inte ens titta om de kan vara de som är felet.. Är tacksam för alla svar.. Mvh Patrik | |
|
Får bilen soppa? Har du gnista? Mvh Janne. |
|
| Hur vet jag om bilen får soppa??? | |
|
Tja..du bör ju kontrollera att bränslepumpen går till och eventuellt får du lossa framme vid motorn och se om det trycker ut soppa vid någon lämplig bränsleslang t.ex vid returen(skydda ögonen) eller kolla stiften också huruvida dem ser ut,bensinblöta stift indikerar ju att motorn får bensin, med tänder inte.. Kan ju vara bränslepumpsreläet som har packat och gått hem om du inte får bensin..eller pumpen...eller taskig spänning till styrboxen...eller osv.osv.. Har tyvärr inte skruvat just i någon 316i E36 så jag vet inte exakt hur det ser ut med diverse reläplaceringar och säkringar.... Men börja med att läsa här i "sök inlägg" för om möjligt finna säkringsschema och placering så att du kan utesluta det enkla först..dvs trasig pumpsäkring t.ex. Mvh Janne. |
|
| Tack för svaret Janne!! Ska titta på de du skrev imorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.