|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Undrar bara om någon kan/kan ta reda på längden som det SKA vara på tändkablarna till m20 motorn. Längden på dem jag har nu = skämt. Samt jag beställde kablar som var till motorn, det var nog också ett skämt, ca 0.5METER för långa!!!!!!!!!!!!! Mycket tacksam för snabba svar //Johan | |
| Observera att det finns två varianter på m20 i e30... med motronic eller med det äldre styrsystemet. Motronic har kortare kablar... det kan vara förklaringen till att du fick för långa kablar - det var kanske till fel variant! | |
|
det var bara 2 längder på dem inte 6 som de ska vara.. Jag har motronic varianten |
|
| Ingen som vet längden? | |
| du får väl ta fram måttbandet och kolla vad som skulle vara lagom! | |
| hade jag nöjt mig med ungefär rätt så hade jag väl kunnat göra det, men jag vill ha RÄTT. ser förjävligt ut annars. | |
|
Får du inget svar här så finns ju några reservalternativ: - köp kablarna på BMW. Oavsett längd på dom så blir det ju i alla fall original - leta på nätet efter motorrumsbilder på andra likadana bilar och kapa till dom så att det ser likadant ut. - leta upp likadana bil hos kompisar, på bilfirmor etc och mät själv - kapa till kablarnas längd på fri hand så att det blir snyggt. På en Motronuc-motor går väl kablarna rätt så "rakt på" (åtm på min M30 Motronic) så det borde inte vara några stora svårigheter! Jag kapade till tändkablar i på fri hand till min 3.0S för ca 60.000 mil sedan och det har sett för djävligt bra ut hela tiden sedan dess! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.