|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hoppsan. Har tagit av hjulet och tänkte fixa inför fjäderbytet på min e34 525i -92. Tog sedan bort muttern längst uppe på stötdämparen, men den motar när jag försöker ta ner hela alltet, precis som om det hela sitter i en bungyjump-lina. :P Ska jag av med krängningshammaren eller är det något annat? MVH En kille med e34 och lite erfarenhet. | |
|
Sätt tillbaka muttern omedelbart!! Du måste spänna ihop fjädern med fjäderspännare antingen på plats eller efter att du plockat bort det kompletta fjäderbenet från bilen. Du kan lossa dom 3 muttrarna i motorrummet samt dom 3 i nederkant på benet , ta bort bromsok och staget till krängningshämmare, för att få loss hela fjäderbenet. Kola här hur allt hänger ihop Länk Men, sätt tillbaka muttern först!! FAF |
|
|
Har du lossat muttern på stötdämparen innan du komprimerat fjädern? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Så här gör man: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det är ju fullständigt livsfarligt. Ingen som använder sunt förnuft eller läser handböcker längre? | |
|
Tja jag vet om en som ställde fjäderbenet mellan knäna och skruvade av dämparmutter,kan väl säga att det blev en total makeower av hans huvud. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Sunt förnuft? Jo. Fjädern är kapad av förra ägaren och hänger helt slappt när bilen är upphissad. Glömde nämna det. | |
| Erik W, tack för länkarna. Har nu bytt på ena sidan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.